news

news

news

news

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیدایی تا استقرار کامل

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیدایی تا استقرار کامل

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیدایی تا استقرار کامل

چکیده

سؤال اصلی مقاله حاضر این است که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و ظهور نظام سیاسی جدید در قالب جمهوری اسلامی، چگونه این نظام مقدس توانسته است توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی را پشت سر بگذارد و در جهت تثبیت آن، تلاش‌های زیادی کند؟ به سبب اهمیت این موضوع، ابتدا به فعالیت‌هایی اشاره شده که برای استقرار نظام جمهوری‌ اسلامی لازم و ضروری بوده است و در ادامه، موانع استقرار نظام بررسی شده است. توجه اساسی به کارهایی که باید در جهت استقرار صورت می‌گرفت، نشان می‌دهد این فعالیت‌ها پایه و اساس تحکیم نظام جمهوری اسلامی را تشکیل داده است و با رفع موانع، مخالفان جدی استقرار نظام اسلامی را ناکام گذاشته است.

واژگان کلیدی

انقلاب‌اسلامی، نظام جمهوری‌اسلامی، پیدایی، استقرار، فعالیت‌ها، موانع.

مقدمه

در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی در ایران و ارایه نظام جدیدی به نام جمهوری اسلامی شکل واقعی گرفت که در داخل ایران و منطقه مهم خاورمیانه و نظام بین‌الملل، بازتاب‌های وسیعی در پی‌داشت. سقوط نظام شاهنشاهی در ایران و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی همراه با مشارکت وسیع مردم، به هم‌ خوردن دکترین‌های امنیتی در خلیج فارس و خاورمیانه و به چالش طلبیدن ابرقدرت‌های شرق و غرب حوادثی بودند که با ظهور انقلاب اسلامی اتفاق افتاد. به اعتراف بسیاری از پژوهشگران، کمتر حوادث و انقلاب‌هایی مانند انقلاب اسلامی با چنان شدتی جهان را تکان داد. (امیراحمدی، ایران پس از انقلاب: ۱۲)

طبیعی است که به سبب عمیق بودن این تحول در ایران، از پیدایی تا استقرار کامل، تحولاتی در مسیر استقرار نظام اسلامی و رفع موانع ایجاد شده در دو سطح داخل و خارج روی داده است. سؤال اصلی در این مقاله، این است که برای استقرار و رفع موانع تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، چه فعالیت‌هایی صورت گرفت؟ همچنین در این راستا چه موانعی پشت سرگذاشته شد؟

فعالیت‌ها در مسیر استقرار نظام جمهوری اسلامی

اگر اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را در سطح داخل، نفی استبداد، ایجاد حکومت مبتنی بر رأی مردم‌سالاری دینی، استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، اجرای عدالت اجتماعی، اجرای قوانین و مقررات شرع مقدس اسلام، حفظ ارزش‌ها و کرامات والای انسانی، آزادی انسان همراه با مسئولیت او در برابر خدا، ایجاد محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی، مبارزه با مظاهر فساد و تباهی و تأمین حقوق همه جانبه زنان و مردان این سرزمین با رعایت ارزش‌ها و کرامات انسانی و در سطح نظام بین‌الملل، نفی استعمار و سلطۀ خارجی، حمایت از مسلمانان و مظلومان و مستضعفان جهان، قدرت بخشیدن به اسلام و مسلمانان در سراسر جهان، گسترش فرهنگ اسلامی و اعتقادات دینی در سراسر جهان و ایجاد امت واحد اسلامی در دنیا بدانیم، باید بعد از پیدایی این نظام فعالیت‌هایی انجام شود که سرانجام به استقرار آن منجر شود. کارهایی که در راستای تحقق همین هدف انجام شد عبارتند از:

۱٫ تشکیل نهادهای مردمی

پس از پیروزی انقلاب ‌اسلامی، ضروری‌ترین اقدام برای استقرار نظام جمهوری اسلامی تشکیل نهادهای انقلابی و اسلامی بود تا در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب فعالیت کنند.

اولین نهاد مردمی در قالب کمیته‌های انقلاب اسلامی برای حفاظت از انقلاب اسلامی شکل گرفت که مهم‌ترین وظیفه‌ آن دستگیری و مجازات جنایتکاران رژیم پهلوی و ضد انقلاب‌ها بود. این کمیته‌ها در مسجدها گردهم آمدند و براساس امر امام& و یا نمایندگان امام& برای نگهبانی از حکومت نو پا ایفای نقش کردند. در ادامه، دادگاه‌های انقلاب اسلامی با فرمان امام ایجاد شدند که محاکمه و مجازات سران رژیم پهلوی و ضد انقلاب را برعهده گرفتند.

از دیگر نهادهای انقلابی که در سایه انقلاب اسلامی به وجود آمد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. برای نگهداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی، در دوم اردیبهشت ۱۳۵۸ بر اساس فرمان حضرت امام خمینی& به شورای انقلاب اسلامی، نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت رسمی تأسیس و اعلام موجودیت کرد. این مهم در قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل ۱۵۰ تثبیت شد و جایگاه ویژه‌ای یافت. از آن زمان تا استقرار نظام جمهوری اسلامی یعنی پایان جنگ تحمیلی عراق ضد ایران و تا به امروز نقش برجسته سپاه در سرکوب ضد انقلاب، جنگ تحمیلی (دفاع مقدس) و حضور در شهرها و حفظ امنیت داخلی به صورت هم ‌زمان، بر کسی پوشیده نیست.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیدایی تا استقرار کامل

جهاد سازندگی که بعدها در وزارت کشاورزی ادغام شد با هدف فقرزدایی و سازندگی روستاها و مناطق محروم به وجود آمد که دستاوردهای بسیار مهمی را در عمران و آبادی آن مناطق داشته است. این نهاد علاوه بر محرومیت‌زدایی از روستاها، در پشتیبانی دفاع مقدس نقش مهمی داشته است که به حق لقب «سنگرسازان بی‌سنگر» به آنها داده شد.

در ادامه و در جهت استقرار هرچه بیشتر و مطمئن‌تر نظام جمهوری اسلامی، بسیج مستضعفین، کمیته امداد امام خمینی&، نهضت سوادآموزی، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، شورای شهری و روستایی، بنیاد شهید انقلاب اسلامی از دیگر نهادهایی بودند که از سوی نیروهای انقلابی و اسلامی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کردند. (تقوی، انقلاب اسلامی در تئوری و عمل: ۱۹۲)

۲٫ انتخابات

انتخابات و رجوع به آرای مردم، یکی از نمادهای مهم و اصلی حکومت‌هایی است که مردم در شکل‌گیری آن حکومت‌ها نقش اساسی داشته‌اند. برگزاری یک انتخابات سالم و مردمی و احترام قایل شدن به آرا و عقاید مردم، نشانۀ جمهوریت نظام و اعتماد متقابل بین دولت و مردم و شرکت دادن مردم در ادارۀ امور کشور است.

امام خمینی& دربارۀ حضور تعیین کننده مردم در انتخابات فرمودند:

جمهوری‌اسلامی، حکومتی متکی بر آرای عمومی است. مملکت توسط نمایندگان واقعی مردم اداره می‌شود، مردم از طریق نمایندگان خود بر تمامی امور جامعه نظارت دارند و هیچ تصمیمی بدون مشورت مردم گرفته نمی‌شود. (امام خمینی، صحیفه نور: ج ۲، ۱۵)

بر همین اساس بود که پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نهادهای مردمی، چندین انتخابات برای تعیین تکلیف نهاد و ساختارهای نظام جمهوری اسلامی برگزار شد.

نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از پیدایی تا استقرار کامل

نظرخواهی از مردم در نوع حکومت، تأیید قانون اساسی، انتخابات خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای ‌اسلامی و ریاست جمهوری و بازنگری قانون اساسی و شورای اسلامی از کارهای مهمی بود که نظام جمهوری اسلامی برای استقرار خویش از آنها بهره گرفت. برگزاری انتخابات به صورتی منظم حتی در دوره‌ای که ایران اسلامی درگیر جنگ تحمیلی بود، اعتقاد عمیق نظام اسلامی به مشارکت سیاسی مردم را نشان می‌دهد. (وزارت کشور، مشارکت سیاسی، احزاب، انتخابات: ۱۱)

این در حالی بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در زمان پهلوی، انتخابات و توجه به آرای مردم، عملاً مفهوم واقعی‌نداشت. به راستی کدام نظام مدعی مردمی بودن، توانسته ‌است در طی ۳۰ سال، این همه انتخابات با آرای مردم در کارنامه‌ خود داشته ‌باشد؛ آن هم انقلابی نوپا که با مشکلات و توطئه‌های عظیم داخلی و خارجی مواجه بوده است. (کیهان، فروردین ۱۳۷۱: ۲)





معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور

 

  • فهرست ۱
  • ` معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور                                             ۷
  • چکیده ۷
  • واژه های کلیدی: ۷
  • ‌عملیات از راه دور،کنترل از راه دور،روبونت، اینترنت                                                          ۷
  • مقدمه           ۷
  • سیستم‌های عملیات از راه دور                                ۷
  • ۲-۱- مفهوم کنترل از راه دور ۷
  • فاکتورهای مکانیکی ۱۰
  • ۳-۱- فضای قابل دسترسی توسط سیستم فرمانبر ۱۰     
  • ۳-۲- بار مؤثر و نیروی قابل دسترس ۱۰
  • ۳-۳- نیروی گرفتن ۱۰
  • ۳-۴- نسبت بارمؤثر به جرم بازو( نسبت جرم) ۱۰
  • ۳-۵- تعداد درجات آزادی ۱۰
  • ۳-۶- کوپل بین مفاصل ۱۰
  • ۳-۷- فشردگی ۱۰
  • ۳-۸- گشتاور روی بازو ۱۰
  • ۳-۹- اینرسی ۱۱
  • ۳-۱۰- واکنش ۱۱
  • ۳-۱۱- اصطکاک ۱۱
  • ۳-۱۲- قابلیت انعطاف                                                                              ۱۱
  • ۳-۱۳-تقابل بین حرکات ممکن و حرکات لازم برای انجام کار                       ۱۱
  • فاکتورهای کنترلی ۱۱
  • ۴-۱- معیار پایداری ۱۱
  • ۴-۲- معیار ردیابی ۱۱
  • ۴-۳- معیار پایبندی ۱۲
  • ۴-۴- معیار کارایی ۱۲
  • ۴-۵- سرعت و شتاب                                 ۱۲
  • ۴-۶- دقت مکانی ۱۲
  • ۴-۷- رزولوشن مکانی ۱۲
  • ۴-۸-انحراف ۱۲
  • فاکتورهای انسانی ۱۳
  • ۵-۱- حساسیت ۱۳
  • ۵-۲- کیفیت فیدبک سیگنال‌های کنترل به اپراتور ۱۳
  • ۵-۳- طراحی ایستگاه کنترل ۱۳
  • ۵-۴- عملکردهای کامپیوتر ۱۳
  • ۵-۵- ملزومات اپراتور ۱۳
  • فاکتورهای امنیتی ۱۳
  • ۶-۱- مقاومت ۱۳
  • ۶-۲- مقاومت در برابر فاکتورهای محیطی                       ۱۳
  • ۶-۳- اعتبار                       ۱۴
  • ۶-۴- قابلیت نگهداری یا قابلیت تعمیرپذیری ۱۴     
  • ۶-۵- قابلیت خودتعمیری                              ۱۴
  • ۶-۶- قابلیت حفظ ایمنی ۱۴
  • ۶-۷- قابلیت محافظت از خود                       ۱۴
  • ۶-۸- دسترسی‌پذیری                       ۱۴
  • فاکتورهای دیگر ۱۴
  • ۷-۱-هزینه ۱۴
  • ۷-۲- توان مجتمع و کارایی انرژی ۱۴
  • ۷-۳- زیبایی ۱۵
  • ارزیابی پارامترهای موثر در عملیات از راه دور ۱۵
  • نتیجه گیری ۱۵
  • تله مدیسین و سلامت الکترونیک                         ۱۵                   
  • زمینه های فعالیت تله مدیسین ۱۶
  • مقدمه ۱۶
  • خلاصه مقاله: ۱۷
    انجمن تله مدیسین بریتانیا، تله مدیسین را چنین تعریف می‌کند:                                                                         ۱۷
  • پزشکی از راه دور  Telemedicine                                                                                           ۱۷
  • تاریخچه تله مدیسن ۱۸
  • تعریف تله مدیسن ۱۸
  • دستاوردهای تله مدیسن ۱۸
  • اهداف ۱۸     
  • کاربرد تله مدیسن در ایران ۱۹
  • راهکارها یی جهت استفاده پزشکی از راه دور در ایران ۱۹     
  • پزشکی از راه دور چیست ۲۰
  • اهداف پزشکی از راه دور ۲۰
  • کاربرد اصلی پزشکی از راه دور                       ۲۰
  • انواع پزشکی از راه دور ۲۱
  • ۴۲– مشاوره از راه دور ۲۱
  • ۵۲– آموزش از راه دور ۲۱
  • ۶۲– تصویربرداری از راه دور ۲۱     
  • ۷۲– آسیب شناسی ازراه دور ۲۲
  • ۸۲– پاتولوژی از راه دور ۲۲
  • ۹۲– درمان امراض پوستی ۲۲
  • ۱۰۲– مراقبتهای خانگی از راه دور ۲۲     
  • جراحی از راه دور ۲۲
  • جراحی از راه دور(telesurgery)  ۲۲
  • ۱۳– اولین جراحی از راه دورفرااقیانوسی در جهان                       ۲۳
  • ۲۳– روشRobotic                       ۲۳
  • ۳۳– مزایای روش Robotic 23
  • ۴۳– معایب روش Robotic 23
  • اولین بیمارستان مجازی در جهان                       ۲۳
  • نقش پیشرفت تکنولوژی در این زمینه : ۲۴
  • سیستم جراحی ZEUS : 24
  • کمک های کامپیوتر ها در جراحی۲۴
  • نیاز های ضروری دیگری که برای جراحی از راه دور لازم است: ۲۵
  • جراحی کنترل شونده از طریق صدا : ۲۵
  • جراحی رباتیک مغز: ۲۵     
  • مزایای تله‌مدیسین ۲۸
  • ابزارهای ۲۸
  • تله‌مدیسین در سطح گسترده                                     ۲۸
  • موانع موجود در تله مدیسیم ۲۸       
  • کاربردهای تله مدیسین ۲۹
  • تله مدیسین را می توان در سه حوزه مختلف بررسی کرد: ۲۹
  • ۱)کمک به تصمیم گیری ۲۹
  • ۲) انتقال حس ۲۹
  • ۳) همکاری در مدیریت بیمار به صورت RealTime 29
  • امکان بهره برداری از طرح پزشکی از راه دور در همه مناطق نفتی کشور             ۳۰
  • زیر ساختهای فنی و مخابراتی کشور ۳۲
  • مزایای استفاده از این فناوری در پزشکی ۳۲
  • جراحی الکتریکی در خدمت جراحی ۳۳
  • واحد جراحی الکتریکی ۳۳
  • انواع جراحی الکتریکی ۳۴
  • جراحی الکتریکی تک قطبی (‏Monopolar Electrosurgery)             ۳۴
  • جراحی الکتریکی دو قطبی (‏Bipolar Electrosurgery 34
  • نحوه اتصال الکترود مرجع (‏Plate) ۳۴
  • تست های حفاظت الکتریکی ۳۵
  • کاربردهای بالینی پزشکی از راه دور ۳۶
  • مراقبت در منزل ۳۶
  • مانیتورینگ بیمار ۳۷
  • جراحی ۳۷
  • پزشکی از راه دور اورژانس ۳۸
  • سیستمهای تله رادیولوژی (Tele Radiology Systems38
  • سیستم های ویدئو کنفرانس Video Conferencing Systems             ۳۸     
  • آموزش از راه دور                                                 ۳۹
  • مسائل تکنولوژیک پزشکی از راه دور ۳۹
  • انتخاب بستر ارتباطی راه دور :                       ۳۹
  • تکنولوژی صدا و تصویر ۳۹
  • شبکه : ۴۰
  • اهداف Telemedicine : 40
  • گروه خبرگان عصر نوینپزشکی از راه دور Telemedicine                       ۴۰     
  • تعریف و ضرورت وجود ۴۱
  • Telepathology 41
  • ارتباطات در سیستم پزشکی از راه دور ۴۱
  • مثال های کاربردی پزشکی از راه دور ۴۲
  • تصویرگیری التراسوند از راه دور(Tele-ultrasound) 42
  • دستگاه التراسوند پرتاب ۴۳
  • مانیتور ضربان قلب جنین از راه دور ۴۳
  • فنوکاردیوگرافی طولانی مدت ۴۴
  • اتو کرولیشن ۴۴
  • متدها ۴۵
  • سیستم پزشکی از راه دور از ۲ بخش تشکیل شده است: ۴۷
  • پاسخ ها ۴۸
  • نتیجه گیری: ۴۸
  • الگوریتم حافظه دار برای ارسال اطلاعات پزشکی از راه دور                       ۴۹
  • عرفی الگوریتم ۴۹
  • حال این سوال مطرح می شود که اگر خود کدهای تست دچار خطا در ارسال شود چه اتفاقی می افتد ؟           ۵۰
  • نحوه اجرای الگوریتم                       ۵۰
  • ساخت کد های تست                       ۵۰
  • بازخوانی ۵۳
  • پیشنهاد ۵۳     
  • منابع:                            ۵۴

 

 

 

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور                      

 

چکیده

 

در این مقاله ضمن معرفی سیستم‌های عملیات از راه دور و خصوصیات آنها، پارامترهایی که بمنظور بررسی و ارزیابی این سیستم‌ها می‌بایست مورد توجه قرار گیرند معرفی شده اند. در سال ۱۹۸۵، “ورتوت” و “کویفت” ، شاخصی را شامل ۳۲ ویژگی برای ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه‌دور مکانیکی یا ماشینی ارائه نموده ‌اند. در شاخص های مزبور به پارامترهایی نظیر کنش پذیری، پایداری، ردیابی و فاکتورهای امنیتی توجه نشده است و یا بصورت ناچیز در نظر گرفته شده است.

در اینجا ضمن تعمیم و تصحیح این دسته‌بندی، و با استفاده از پیشرفت‌های جدید حاصل در زمینه سیستم‌های عملیات راه‌دور، پارامترهای مختلف بمنظور ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور در قالب پنج دسته مختلف پیشنهاد شده است.

 

واژه های کلیدی:

‌عملیات از راه دور،کنترل از راه دور،روبونت،  اینترنت

۱- مقدمه

روبوتیک یک تکنولوژی نوپا ولی با رشد سریع است. برخی متخصصین روبوت‌ ادعا می‌کنند که روبوت‌ها نیز مشابه با کامپیوترها توسعه خواهند یافت و قابلیت دسترسی و استفاده از روبوت‌ها بطور گسترده‌ای افزایش می‌یابد بطوریکه روبوت‌ها در هر خانه و مغازه‌ای قابل دسترسی خواهند بود. در آینده‌ای نزدیک، انجام عملیات و کنترل فرایندها از راه دور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. این عملیات بعنوان نمونه از طریق شبکه اینترنت و با استفاده از کامپیوتر و تجهیزات دیگری نظیر روبوت‌ها و مدارات واسط امکان‌پذیر می‌گردد.

در سال ۱۹۸۵، “ورتوت” و “کویفت” ، شاخصی شامل ۳۲ ویژگی برای ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه‌دور مکانیکی یا ماشینی ارائه نموده ‌اند[۱]. که در آنها پارامترهایی نظیر کنش پذیری، پایداری، ردیابی و فاکتورهای امنیتی توجه نشده است و یا بصورت ناچیز در نظر گرفته شده است. در اینجا ضمن تعمیم و تصحیح این دسته‌بندی، و با استفاده از پیشرفت‌های جدید حاصل در زمینه سیستم‌های عملیات راه‌دور، پارامترهای مختلف بمنظور ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور را در قالب پنج دسته فاکتور مختلف به شرح زیر پیشنهاد شوند.

۱- فاکتورهای مکانیکی

۲- فاکتورهای کنترلی

۳- فاکتورهای انسانی

۴- فاکتورهای امنیتی

۵- فاکتورهای دیگر

در ادامه هریک از این پارامترها بطور کامل تشریح شده اند. در این مقاله ابتدا در بخش دوم به معرفی سیستم‌های عملیات از راه دور از طریق اینترنت پرداخته‌ شده است. سپس در بخش سوم فاکتورهای مکانیکی، در بخش چهارم فاکتورهای کنترلی، در بخش پنجم فاکتورهای انسانی، در بخش ششم فاکتورهای امنیتی و در نهایت در بخش هفتم سایر فاکتورهای غیر اساسی در ارزیابی و بررسی کیفی و کمی سیستم‌های عملیات از راه دور ارائه و مورد بررسی قرار گرفته اند.

 

۲- سیستم‌های عملیات از راه دور

۲-۱- مفهوم کنترل از راه دور

بطور کلی تکنولوژی کنترل یک وسیله یا یک ماشین از فاصله‌ دور و از طریق یک محیط واسطه را عملیات از راه دور می‌نامند[۲،۳]. این فاصله می‌تواند از ده‌ها سانتیمتر(عملیات ظریف) تا میلیون‌ها کیلومتر(کاربردهای فضایی) تغییر کند. عملیات از راه دور دارای اشکال مختلفی است و می‌تواند از طریق هر واسطه ارتباطی انجام گیرد. اخیراً، تمرکز اصلی و عمده بر روی انجام عملیات از راه دور از طریق اینترنت بوده است[۱،۴،۵]. بواسطه قابلیت دسترسی، گستردگی، و هزینه اندک اینترنت، محققین بسیاری تلاش خود را بر روی عملیات راه دور از طریق اینترنت متمرکز کرده‌اند.

معرفی پارامترهای مؤثر در ارزیابی سیستم‌های عملیات از راه دور                      

در واقع با توسعه و تلفیق علوم روبوتیک و تکنولوژی اینترنت، روبوت‌های اینترنتی شکل گرفته‌اند که هم‌اکنون انقلابی عظیم و نوپا را در عرصه علوم و صنایع بوجود آورده‌اند. در نتیجه پیشرفت‌های بدست آمده در این زمینه (مشابه با اینترنت) یک روبوت نیز وجود خواهد داشت که از طریق آن با کامپیوترها، روبوت‌های دیگر، و حتی با انسان‌ها ارتباط برقرار می شود.

بطورکلی، عملیات از راه دور تعمیم حواس انسان و قابلیت انجام کارها با استفاده از امکانات ربوتیک، از یک مکان دور می‌باشد[۲[. لذا در حال حاضر منظور از عملیات راه دور، همان تکنولوژی کنترل روبوت‌ها از طریق اینترنت می‌باشد.

در شکل ۱ ساختار کلی یک سیستم عملیات از راه دور نشان داده شده است. در این ساختار، اپراتور از طریق بازوی مصنوعی در طرف فرمانده با اعمال یک نیرو، فرمان خود را صادر می‌کند. با اعمال این نیرو، بازوی مصنوعی با سرعت V حرکت می‌کند. این سرعت از طریق کانال ارتباطی به سیستم فرمانبر انتقال می‌یابد. بازوی مصنوعی فرمانبر به سیگنال سرعت دریافتی، پاسخ داده و نیرویی در محیط کار تولید می‌کند.

این نیرو مجدداً توسط کانال انتقالی به سیستم فرمانده فیدبک می‌شود. وقتی نیروی تماسی از طریق فرمانده به دست اپراتور منتقل می‌شود، به سیستم عملیات از راه دور مربوطه، اصطلاحاً سیستم دوطرفه گفته می‌شود[۶]. انتقال اطلاعات در یک سیستم عملیات از راه دور در شکل ۲ نمایش داده شده است. 

در سال ۱۹۸۷ ، شریدان مفهوم “حضور از راه دور” را ارائه کرد. که منظور از آن، دریافت اطلاعات کافی و انتقال آنها به انسان بصورتی است که انسان احساس کند که در محل دور دست حضور فیزیکی دارد. در حوزه روبوتیک ، حضور از راه دور غالباً به یک سیستم‌ کنترل شده از راه دور اطلاق می‌گردد که با بینایی ماشین، گرافیک‌های کامپیوتری و حقیقت مجازی ترکیب شده باشد [۷]. سیستم‌های حضور از راه دور اغلب شامل سه جزء هستند : یک سیستم کامپیوتری بمنظور ثبت و نمایش اطلاعات از مکان راه دور ، یک سیستم انتقال شبکه و یک سیستم نمایش بمنظور اینکه کاربر خود را در مکان دوردست احساس کند[۶ و۷]. (شکل های ۳ و ۴)

 

به روش های مختلفی می توان سیستم های عملیات از راه دور را دسته بندی کرد. یکی از این دسته بندی ها، بر اساس معیار ورتوت به صورت زیر است:

  • دسته بندی بر اساس فاصله از محل کار
  • دسته بندی بر اساس حجم کار
  • دسته بندی بر اساس بازوی ربوت
  • دسته بندی بر اساس روش کنترلی
  • دسته بندی بر اساس مدارات واسطه

 

۳- فاکتورهای مکانیکی

۳-۱- فضای قابل دسترسی توسط سیستم فرمانبر

این محدوده بوسیله دو عنصر مشخص می‌شود :

   الف- حجمی که در آن انتهای سر عملگر نهایی می‌تواند حرکت کند

   ب- جهت یا شکل عملگر نهایی برای هر نقطه در این حجم

 

۳-۲- بار مؤثر و نیروی قابل دسترس

شامل وزنی است که می‌تواند از طریق فضای قابل دسترس جابجا شود. این عامل را نباید با بازده که عبارتست از حداکثر وزنی که یک عملگر می‌تواند بصورت عملی بکار گیرد، اشتباه گرفت. نسبت بین بار مؤثر و نیروی ماکزیمم، ایزوتروپی عملگر را مشخص می‌کند.

 





دانلود مقاله فروش بنگاههای کارآفرین SME زمینه فناوری اطلاعات

دانلود-مقاله-فروش-بنگاههای-کارآفرین-SME-زمینه-فناوری اطلاعات

 

دانلود مقاله فروش بنگاههای کارآفرین SME زمینه فناوری اطلاعات

 

چکیده

موسسات فناوری کوچک و متوسط واژه های جدید در عرصه مبادلات تکنولوژیکی در سطح جهان به شمار می رود، به گونه ای که بسیاری از کشورها هنوز تعریف روشنی از آن ارائه نداده اند. این تحقیق برگزیده ای از پروژه " بررسی تطبیقی سیاستهای حمایتی دولتها از توسعه فناوری موسسات فناوری کوچک و متوسط " به کارفرمایی دفتر همکاریهای فناوری ریاست جمهوری می باشد و بر آن است تا علاوه بر ارائه تعاریف مستند برخی کشورها و سازمانها از موسسات فناوری کوچک برآن است تا علاوه بر ارائه تعاریف مستند برخی کشورها و سازمانها از موسسات فناوری کوچک و متوسط و ارائه چکیده ای از سیاستهای حمایتی کشورهای منتخب (۱۰کشور)رویکرد swot را در خصوص موسسات کوچک و متوسط ایران مورد ارزیابی قرار دهد.

 

در این راستا مفاهیم راهبردی زیر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند:

 

 ١- مراکز رشد پارکهای علمی و فناوری

 ٢- خوشه ها و زنجیره ها

 ٣- تحقیق و توسعه  

 ۴- اطلاع رسانی   

۵- تجارت الکترونیک  

 ۶- انجمن های تخصصی  

۷- خدمات اموزشی

۸- خدمات مشاوره ای

 ۹- نمایشگاها      

 ۱۰- امکانات پشتیبانی  

۱۱- ارائه وام و تخفیفات مالیاتی

 

مقدمه

 

بنگاهای کوچک و متوسط قلب اقتصاد جهان امروز هستند. با آغاز موج صنعتی شدن و توسعه کشورها، رقابت برای ایجاد صنایع بزرگ و تولید انبوه و یکسان شکل گرفت و در سه ربع اول قرن بیستم به اوج خود رسید. اما در ربع آخر قرن، مفهوم جدیدی معادلات توسعه و پیشرفت را دگرگون ساخت: " کوچک زیباست."

 

دهه ی پایانی سده بیستم با اوج گیری فناوری و ظهور شیوه های نوین تولید و حصول و ارائه خدمات همراه بوده است. موج جدیدی از تحول آغاز شده، موسسات فناوری کوچک و متوسط در کانون توجه برنامه ریزان کشورهای توسعه یافته قرار گرفته اند. پژوهشگران و فارغ التحصیلان دانشگاهها جذب شرکتهای تخصصی کوچکی شدند که وزنه اصلی توسعه فناوری به حساب می آیند. در درون بنگاهای کوچک و متوسط تحقیقات و نوآوریها به جریان افتاده است. آنچه را ساختار غول پیکر در هم پیچیده موسسات بزرگ نمیتوانست در خود ایجاد کند؛ در درون آزمایشگاهها و با امکانات اندک اما تکنولوژی پیشرفته و دانش بالای کارآفرینان و متخصصان موسسات کوچک و متوسط به وجود آمده است.

دانلود مقاله فروش بنگاههای کارآفرین SME زمینه فناوری اطلاعات

بسیاری از طرحهای تحقیقاتی فن آورانه با ریسک پذیری بالا همراه می باشد. در هیر شکستی می تواند برای متخصصان شاغل در موسسات کوچک و متوسط به معنای پایان راه باشد. بسیاری از آنها در تامین سرمایه اولیه مورد نیاز خود، یا هزینه خرید تجهیزات، با مشکل مواجه بوده و همچنین نیاز به دسترسی گسترده به اطلاعات در مورد وضعیت تکنولوژی در سایر نقاط کشور و حتی جهان دارد. بسیاری از کارشناسان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف علمی نمی دانند چگونه با فضای بی رحمانه بازار برخورد کنند و چگونه کالا و خدمات خود را عرضه نمایند. مراکز رشد، انکوباتورها پارکهای فناوری، مؤسسات تحقیق و توسعه و شهرکها و مراکز مختلف علمی و دانشگاهی مهمترین نقاط برای گستراندن چترهای حمایت مالی و علمی، پژوهشی برسر موسسات کوچک و متوسط فن آور می باشند.

این تحقیق بر آن است تا برخی تعاریف یافت شده در این خصوص را مورد توجه قرار دهد و سپس تحلیلی از نقاط ضعف، قوت، تهدیدها و فرصتهای موجود برسرراه موسسات فناوری کوچک و متوسط ارائه دهد.

 

 

اهداف پروژه

بررسی تطبیقی سیاستهای حمایتی دولتها از توسعه فناوری موسسات کوچک و متوسط پروژه به بررسی تطبیقی سیاستهای حمایتی دولتها از توسعه موسسات کوچک و متوسط( به ویژه در زمینه توسعه فناوری در آنها) پرداخته است. در این پروژه از روش تحقیق (الگو گیری) (benchmarking) استفاده شده است وی طی فرآیندی ویژه ده کشور از میان کشورهای مختلف جهان انتخاب شدند.

این ده کشور عبارت بودند از:  آمریکا، فنلاند، استرالیا، آلمان، سنگاپور، برزیل، تایلند، ترکیه و روسیه.

 

 

لینک دانلود  

آموزش و پرورش خارج از کشور

آموزش و پرورش خارج از کشور

فهرست

 

  • اهمیت آموزش موسیقی در مدارس ابتدایی انگلستان…………………………………….. صفحه ۱
  • نظام آموزشی ژاپن……………………………………………………………………… صفحه ۱
  • ساختار آموزشی معلمان در امریکا……………………………………………………… صفحه ۵
  • آموزش معلمان در امریکا(۱و۲)………………………………………………………… صفحه ۹
  • وضعیت معلمان در چین,امریکا,انگلستان,اسپانیا,……………………………………….. صفحه ۲۶
  • سن ورود به مقطع آموزش پیش دبستانی,دبستانی قاره ها………………………………… صفحه ۵۰
  • شیوه های جدید آموزشی در اروپا……………………………………………………….. صفحه ۷۵
  • امتحانات نهایی ونمره گذاری در کلاس های درسی خارج………………………………. صفحه ۱۲۳

 

 

اهمیت آموزش موسیقی در مدارس ابتدایی انگلستان

بودجه ای معادل ده میلیون یورو به منظور افزودن واحدهای درسی موسیقی و آواز به مدارس ابتدایی در انگلستان، تخصیص داده خواهد شد.

مبلغ فوق به منظور سرمایه گذاری در طرح ملی ترویج موسیقی در مدارس ابتدایی به رهبری هاوارد گودال (Howard Goodall) آهنگساز که “سفیر آواز” نام گرفته است، مورد استفاده قرار می گیرد. طرح مذکور امکان همکاری تنگاتنگ مدارس موسیقی و مدارس محلی را فراهم می نماید.

بدین منظور یک کتاب شعر جدید شامل ۳۰ اثر از آوازهای سبک های مختلف تالیف می گردد، معلمین و دانش آموزان نیز می توانند آوازهای پیشنهادی خود را برای افزودن به لیست ارائه نمایند.

منشی آموزش و پرورش انگلستان آلن جانسون (Alan Johnson)، هفته گذشته در فستیوالی در شمال لندن به بررسی جزئیات این طرح پرداخت. در حقیقت این اقدام عکس العمل دولت به دومین بیانیه ای است که خبر از رو به زوال گذاشتن آموزش های موسیقی در مدارس داشت.

 

آموزش و پرورش خارج از کشور

جانسون در این باره اظهار داشته :”علاوه بر اینکه چنین فعالیتی به خودی خود ارزش صرف وقت را داراست، موسیقی نیز به عنوان یک ابزار قدرتمند آموزشی، در افزایش اعتماد به نفس کودکان، قابلیت کارهای گروهی و مهارت های دیگر، تاثیر بسزایی خواهد داشت . ”

او می افزاید : “توسعه بیش از پیش روش های آموزش موسیقی می تواند به بهبود روند تحصیلی دانش آموزان نیز منجر گردد. به طور کلی موسیقی نه تنها تاثیر مثبتی بر زندگی نوجوانان دارد، بلکه مطالعات انجام شده نشان داده، آن دسته از کودکانی که از آموزش های موسیقی برخوردارند، در حفظ کردن و به خاطر سپردن دیگر مطالب درسی، توانایی بیشتری دارند.”

بخشی از این طرح به پروژه ” Music Start” تخصیص داده شده و در آن خانواده ها و کودکان نیز در فعالیت های مربوطه موسیقی همکاری خواهند نمود. نتایج تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۶ در مورد نوجوانان انجام شد، نشان داد ۷۹% از دانش آموزان آواز خواندن را بخش مهمی از فعالیت های مدرسه می دانند.

تلاش بی وقفه :

 

در حال حاضر از هر ده مدرسه، هفت مدرسه علاوه بر واحد های موسیقی، واحد درسی آواز را جزو برنامه تحصیلی استاندارد قرار داده اند.

گودال در این باره می گوید :”به عقیده من آواز خواندن اولین مرحله قابل درک از دنیای موسیقی برای هر کودک است، در عین حال می تواند به منبعی قدرتمند برای جذب استعدادهای آینده مبدل گردد. با نگاهی دقیق در می یابیم که اکثر افراد بزرگسال با خود می گویند: ایکاش قادر بودند با اعتماد به نفش بیشتری آواز بخوانند، شاید اگر در کودکی به صدای آنان توجه بیشتری می شد و یا به روش مناسب تری آواز خواندن را در مدرسه آغاز می کردند، شرایط متفاوتی داشتند. ”

آموزش و پرورش خارج از کشور

 

او می افزاید : “این طرح استعدادهای سراسر کشور را در همان مراحل اولیه، یعنی از دبستان کشف کرده و پرورش می دهد. ”

به عقیده حامیان طرح مذکور، اجرای پروژه آموزش موسیقی در مدارس انگلستان موفقیتی است که بر پایه تلاش مداوم و تصمیم گیری متخصصین صورت پذیرفته است. هرچند هنوز نیز در بین بسیاری از والدین کلاس های موسیقی فرزندان چندان جدی گرفته نمی شود، در این مورد نیز لازم است سازمان های مختلف مرتبط با موسیقی برنامه های بیشتری برای شرکت دادن عموم مردم در اینگونه فعالیت ها برگزار نمایند.

پاول هولمز(Paul Holmes) :

در این میان پاول هولمز(Paul Holmes)، سخنگوی لیبرال دمکرات ها، اظهار داشته تنها ۱۳ درصد از دانش آموزان دبستانی نواختن سازی را در مدرسه فرا می گیرند.

او معتقد است : “پیش از این دولت متعهد شده بود که برای تک تک کودکان شرایط لازم برای آموختن یک ساز را فراهم نماید، اکنون افزودن آواز به برنامه درسی کودکان مطمئنا در مقایسه با تعهد مذکور روش بسیار ارزان تری خواهد بود. “

نظام آموزشی ژاپن

 تاریخ روشن و واضح ژاپن به سال ۶۶٠ قبل از میلاد بر می گردد.  کشور کوچک ژاپن در کناره‌ی اقیانوس آرام قرار گرفته. و با  مساحت ٣٧٢٣١٣،  کیلومتر مربع ، پنجاه و پنجمین کشور دنیا از نظر مساحت در نیمکره ی شمالی، نیمکره شرقی ، در شرق آسیا به صورت مجمع الجزایری در شمال اقیانوس کبیر، در کنار دریای ژاپن و در نزدیکی سواحل شوروی و کره ی جنوبی در غرب واقع شده است.

این کشور فاقد هرگونه منابع طبیعی مثل نفت وگاز است ولی درآمد سرانه مردم آن ۳۸ هزار دلار- ۱۵ برابر ایران – است که این نشانگر آنست که سطح رفاه در این کشور آسیایی از آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بالاتر است . عمر متوسط مردان ژاپنی ۷۸ و عمر متوسط زنان این کشور ۸۵ سال است.

سیستم اساسی آموزش بر پایه ترکیبی از نظام های آموزشی انگلستان،فرانسه و امریکا قالب ریزی شده و شاید مدل آموزش آمریکا بیشترین تأثیر را داشته است. نظام آموزشی ژاپن به طور کلی از مقاطع آموزشی مختلف به شرح ذیل متشکل می گردد.

 

آموزش و پرورش خارج از کشور

 

– مراکز پیش دبستانی

– مدارس ابتدایی (شوگاکو)

 – مدارس مقدماتی متوسطه (چوگاکو)

 – مدارس تکمیلی متوسطه (کوکو، کوتایگوکو)

 

 الگوی اصلی نظام مدرسه در ژاپن سیستمی یکپارچه می باشد.این سیستم بعد از سال ۱۹۴۷ ؛ و با اصلاح سیستم دوگانه قبلی بنا نهاده شد. مدارس عالی فنی در سال ۱۹۶۲ بعنوان مؤسسه ای اضافی بر مؤسسات سیستم یکپارچه و با هدف تربیت متخصصان مهندسی درجه ی میانی ایجاد شدند. اما تعداد این مدارس هنوز به نسبت پایین است.

۶ سال مدرسه ابتدایی و ۳ سال مقطع  مقدماتی متوسطه اجباری است. در صد حضور در مدرسه  در هر دو سطح ۸/۹۹ درصد می باشد. حدود ۸/۹۶ درصد از کسانی که دوره مقدماتی متوسطه را به اتمام رسانده اند.

 

 

پس از گذراندن امتحان ورودی به مقطع تکمیلی متوسطه راه می یابند که خود به سه نوع تقسیم می شوند:

– مدارس آموزش عمومی

– مدارس حرفه ای که دانش کاربردی و تکنیکهای صنعت ، کشاورزی ، بازرگانی و غیره را آموزش می دهند.

– مدارس مکاتبه ای

بسیاری از مدارس تکمیلی متوسطه هم دروس عمومی و هم دروس حرفه ای را ارائه می دهند.

ژاپن طی چند دهه ی اخیر توانسته است خود را به عنوان یکی از امپراطوران تکنولوژی ، صنعت و اقتصاد به جهان معرفی نماید مسلماً منابع نفت وگاز باعث توسعه‌ی این کشور آتشفشانی و زلزله خیز نشده است بلکه توجه به نیروی انسانی و مدیریت آن ، راز توسعه ی ژاپن بوده است .

در مطالعات « تیمز »که در باره پیشرفت تحصیلی بیش از ۴۰ کشور جهان و در درسهای ریاضی و علوم تجربی انجام گرفته است ژاپن در این ۲ درس و در تمام مقاطع سنی بین ۳ کشور اول بوده و ایران به همراهی کلمبیا و آفریقای جنوبی در انتهای جدول قرار دارد.






الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

۱- مقدمه

مسأله مسیریابی-موجودی[۱] بسط مهمی از مسأله مسیریابی وسیله نقلیه[۲] است که در آن تصمیمات کنترل موجودی و مسیریابی در هم ادغام می­شوند (کوردیو و همکاران[۳]، ۲۰۰۷). مسأله مسیریابی-موجودی بیشتر در سیستم­های مدیریت موجودی توسط فروشنده[۴] (VMI) کاربرد دارد. در سیستم­های مدیریت موجودی توسط فروشنده، فروشنده قادر است تا زمانبندی و اندازه تحویل محصول به خرده­فروشان را کنترل نماید.

در قبال این آزادی عمل، فروشنده تضمین می­کند که مشتریان با کمبود مواجه نمی­شوند. در روابط سنتی­تر میان فروشنده و مشتری که در آن مشتریان درخواست سفارش محصولات را به فروشنده می­دادند، به دلیل زمانبندی سفارشات مشتریان، ممکن است کارایی به شدت کاهش و به نوبه آن هزینه ­های موجودی و توزیع به شدت افزایش یابد. با وجود این، تحقق کاهش هزینه­های ناشی از به کارگیری سیستم­های VMI در عمل ساده نیست به ویژه با افزایش تعداد و تنوع مشتریان این امر دشوارتر نیز می­شود.

با استفاده از مسأله مسیریابی-موجودی دستیابی به این هدف امکانپذیر است. در مسأله مسیریابی-موجودی با تعیین برنامه توزیع بهینه­ای که مجموع هزینه­ها را کمینه سازد، می­توان به این هدف دست یافت (کوردیو و همکاران، ۲۰۰۷). مسأله مسیریابی-موجودی در پژوهش­های متعددی بررسی شده است که مرور جامعی از پژوهش­های پیشین توسط اندرسون و همکاران[۵] (۲۰۱۰) ارائه شده است. نویسندگان با بررسی ابعاد صنعتی مسأله، طبقه­بندی و مرور جامعی از پژوهش­های موجود ارائه داده­اند.

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

از جمله استراتژی­های توزیعی که می­توان در مسأله مسیریابی-موجودی به کار گرفت، استراتژی توزیع ارسال مستقیم[۶] است. ارسال مستقیم به حالتی اشاره می­کند که در آن در هر دوره هر وسیله حمل تنها به یک خرده­فروش محصول تحویل می­دهد. به دلیل سادگی پیاده­سازی این استراتژی توزیع در عمل، طبیعی است که در مسأله مسیریابی-موجودی ابتدا چنین استراتژیی بررسی شود.

از این رو، استراتژی ارسال مستقیم در مسأله مسیریابی-موجودی، بطور مکرر در سیستم­های توزیع صنعتی استفاده می­شود. کارایی استراتژی توزیع ارسال مستقیم حداقل به بزرگی جذر کوچکترین نرخ بهره­برداری از وسایل حمل است. به بیان دیگر، در صورتی که نرخ تقاضای هر خرده­فروش ۹۰ درصد ظرفیت وسایل حمل ضرب در کران بالای فرکانس تحویل به خرده­فروشان باشد، آنگاه کارایی استراتژی ارسال مستقیم در حدود ۸۶/۹۴ درصد خواهد بود.

کارایی ارسال مستقیم در شرایط خاص، حتی به ۱۰۰ درصد نیز می­رسد. از این رو، در بسیاری از شرایط استفاده از استراتژی ارسال مستقیم توجیه منطقی دارد (لی و همکاران[۷]، ۲۰۱۰). مقالات مختلفی با تمرکز بر استراتژی ارسال مستقیم، به بررسی مسأله مسیریابی-موجودی پرداخته­اند که از آن جمله می­توان به موارد زیر اشاره کرد. لی و همکاران (۲۰۱۰) به بررسی تحلیلی استراتژی ارسال مستقیم پرداخته­اند و کارایی ارسال مستقیم را در شرایط مختلف محاسبه کرده­اند. لی و همکاران (۲۰۰۸) مسأله مسیریابی-موجودی را در حالتی در نظر گرفته­اند که تأمین­ کننده تنها یک وسیله حمل در اختیار داشته و در هر دوره تنها می­تواند برای یک مشتری موجودی ارسال کند.

الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

 

نویسندگان الگوریتمی ابتکاری برای یافتن توالی شدنی ارائه کرده­اند. کمبل و هاردین[۸] (۲۰۰۵) با بررسی حداقل تعداد وسایل حمل مورد نیاز در مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم، برای حل مسأله، الگوریتمی حریصانه[۹] ارائه داده­اند. چنگ و دوران[۱۰] (۲۰۰۴) مدلی برای مسأله مسیریابی-موجودی در زنجیره تأمین جهانی نفت خام ارائه کرده­اند که در آن تقاضای مشتریان و طول زمان سفر، غیر قطعی است. همچنین، تقاضای مشتریان متغیر با زمان (پویا) است. در این مقاله یک سیستم پشتیبانی تصمیم­گیری برای طراحی و کنترل سیستم موجودی و حمل توسعه داده شده است.

کلیوگت و همکاران[۱۱] (۲۰۰۲) با بررسی مسأله مسیریابی-موجودی تصادفی با ارسال­های مستقیم و مدلسازی آن به صورت فرآیند تصمیم­گیری مارکوفی زمان گسسته، روشی تخمینی بر مبنای برنامه­ریزی پویا برای حل ارائه کرده­اند. بارنز شوستر و بسک[۱۲] (۱۹۹۷) به ارزیابی کارایی استراتژی ارسال مستقیم در مسأله مسیریابی-موجودی با افق زمانی نامحدود پرداخته­اند که در آن تقاضای خرده­فروشان احتمالی با تابع توزیع معین و کمبود مجاز است.

 

 

لینک دانلود