news

news

news

news

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 1.4 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

گیاه‌پزشکی

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم بیان دارد آسیب‌شناسی گیاهی  بیماری‌شناسی گیاهی  یا گیاه‌پزشکی شاخه‌ای از علوم مرتبط با کشاورزی است.

که به دنبال گردآوری دانش و اطلاعات مربوط به عوامل آسیب‌رسان گیاهی در دو بخش بیماری‌های گیاهی و آفات گیاهی (حشرات) و تشخیص و شناسایی و مدیریت یا کنترل آنها می‌پردازد.

برابرنهاد انگلیسی گیاه‌پزشکی Plant protection و در برخی منابع Plant Medicine نیز بکار می‌رود.

پیش از این در ایران با نام حفظ نباتات نیز شناخته می‌شد و سازمانی نیز با همین نام وجود داشت.

در سال ۱۳۰۰ برای اولین بار در مدرسه فلاحت مظفری (دانشکده کشاورزی کرج) دانشکده کشاورزی کرج قدیمی ترین و وسیع ترین دانشکده دانشگاه تهران است.

که به جهت وجود طبیعت با وسعت بسیار بالا زیبایی خاصی به این دانشکده عطا کرده به گونه ای که در بین دانشکده‌های دانشگاه تهران با نام بهشت پردیس دانشگاه تهران مشهور است.

وجود باِغ گیاه‌شناسی با چند صد گونه گیاهی نایاب و موزه جانورشناسی و کاخ سلیمانیه و هم چنین گروه‌ها و رشته‌های مختلف در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی و محیط زیست در این دانشکده اهمیت و اعتبار خاصی به این دانشکده بخشیده است.

لازم به ذکر استه که رتبه‌بندی جهانی این دانشکده بین سایر دانشکده‌های جهان بسیار خوب بوده و سالانه دانشجویان نخبه فراوانی از این دانشکده فارغ‌التحصیل می‌شوند و بعضا برای فرصت‌های مطالعاتی در کشورهای پیشرفته اقدام می‌کنند. این رشته توسط دکتر فرشید ارائه گردید.

این شاخه از کشاورزی خود شامل سه بخش حشره‌شناسی کشاورزی، بیماری‌شناسی گیاهی و دانش‌های علف‌های هرز می‌باشد که به ترتیب به‌طور تخصصی مسائل مربوط به آفات، بیماری‌ها و علفهای هرز را مطالعه می‌نمایند.

زندگی بشر وابسته به گیاه و سلامتی آنها می‌باشد. حدود ۹۰ درصد غذای انسان را گیاهان تشکیل می‌دهند. ۸۵ درصد غذای انسان از ۱۰ گونه برنج و گندم به دست می‌آید.

سلامت و بهبود رشد گیاهان در درجه اول مورد توجه کسانی است که به کاشت گیاهان، تهیه و توزیع فراورده‌های گیاهی اشتغال دارند.

میزان رشد و باروری گیاهان به فراهم بودن آب و مواد غذایی در خاک و تأمین محدوده‌هایی از شرایط مناسب جوی مانند حرارت، رطوبت و نور بستگی دارد. هر عاملی که سلامت گیاهان را به مخاطره اندازد، ممکن است در میزان رشد و باروری آن‌ها تأثیر منفی بگذارد و از ارزش آن‌ها و فراورده‌هایشان بکاهد.

بیماری‌ها و آفات گیاهی و علفهای هرز از جمله عوامل زنده و بیماری‌های فیزیولوژیک که ناشی از کمبود مواد مورد نیاز گیاه و خسارات ناشی از شرایط جوی نامناسب عمده‌ترین عوامل تقلیل محصول یا نابودی گیاهان بشمار می‌روند.

گیاهان از بیماری‌هایی آسیب می‌بینند که عوامل آن‌ها به عوامل بیماری‌ها در انسان و جانوران شباهت دارند گرچه احساس درد و ناراحتی در گیاهان در اثر بیماری‌ها از نظر انسان مکتوم است،

لیکن نحوه ایجاد و توسعه بیماری در گیاهان و حیوانات تقریباً مشابه بوده و معمولاً به همان اندازه پیچیده و بغرنج است.

آفات گیاهی نیز مشتمل بررده بند پایان می‌باشند که مهم‌ترین آفات گیاهی که حشرات می‌باشند در این رده قرار دارند و بعد از آن‌ها کنه‌ها و سایر بندپایان به گیاهان خسارت وارد می‌سازند.

بعضی از مهره‌داران نیز مانند جوندگانی مثل موش‌ها و خرگوش‌ها نیز جزء آفات گیاهی به شمار می‌آیند.

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم

رشتهٔ گیاه‌پزشکی

رشته گیاه‌پزشکی در ارتباط با آفات و بیماری‌های گیاهی است.و در دوره ارشد به دو زیر شاخه بیماری شناسی و حشره شناسی تقسیم خواهد شد.

این رشته به جهت اطلاعات گسترده و مطالب علمی و تخصصی زیاد خصوصا در علم بیماری شناسی بسیار سخت و پیچیده است ویک گیاهپزشک موفق از تونایی‌های بالایی برخوردار است.

از آنجایی که علم گیاه‌پزشکی و بیماری‌شناسی با انبوهی از چندین جلد کتاب با محتوای اسم‌های لاتین علمی و سیکل زیستی بیماری‌زا و علائم بیماری مرتبط بوده و برای کنترل آنها نیز استفاده از سموم حکم دارو برای گیاه را دارد.

و یک گیاهپزشک میبایستی همزمان به تمام این مطالب مسلط باشد.در نتیجه علاوه بر مهارت‌های لازم برای کارهای عملی و آزمایشگاهی حافظه قوی و استدلال قوی از فاکتور ضروری دانش آموختگان این رشته است.

شگردها و تست‌های مختلف آزمایشگاهی مربوط به شناخت بیماری‌ها و تشخیص آنها بسیار پیچیده تر از آفات و حشرات میباشد.

چراکه مطالعات و آزمایش‌های مربوطه همگی بر روی جاندارانی است که با چشم غیر مسلح قابل رویت نیستند و میکروسکوپی هستند.

علم بیماری شناسی نیز اهمیت ویژه ای در فیلد انسانی به منظور تولید دارو از طریق پروکاریوت‌ها و باکتری‌های مفید و قارچ‌های مخمری و... دارد و ارتباطی تنگانگ با شاخه‌های انسانی دارد.

در سایر کشورها نیز مطالعاتی بین رشته ای در رشته‌های بیماری‌های انسانی و گیاهی انجام شده و افراد علاقه‌مند و متخصص در علم بیماری میتوانند روی شاخه‌های انسانی فعالیت خود را ادامه دهند.

از جمله تولید آنتی‌بیوتیک تولید دارو برای بیماری‌های سرطان و حتی فعالیت روی عوامل بیماری‌زای انسانی (مانند قارچی ،ویروسی و باکتریای)

ثئوفراستوس دانشمند و فیلسوف یونانی اولین مطالعات و نوشته‌ها را در مورد بیماری‌های گیاهی دارد.

در مورد تحقیقات اولیه در مورد بیماری شناسی گیاهی میتوان ب آزمایش تیلت فرانسوی ۱۷۷۵ اشاره کرد که هاگ‌های سیاه‌رنگ خوشه‌های آلوده به سیاهک پنهان گندم را روی دانه‌های سالم گندم پاشید و سپس آنها را کاشت و ملاحظه کرد که خوشه‌های جدید نیز آلودگی نشان دادند.

اولین گیاه‌پزشکان در ۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌زیسته‌اند، به عنوان مثال ثئوفراستوس با آن که نظریات آنان بسیار ابتدایی بود ولی سنگ بنایی برای پژوهش‌های آینده شد.

با کشف میکروسکوپ توسط وان لیون هوک تحولی در علم بیماری‌شناسی گیاهی روی داد.

با هر بار تلفات مردم از گرسنگی بعلت خسارت دیدن محصولات آن‌ها این علم اهمیت خود را بیشتر آشکار می‌کرد .

و بعد از فاجعهٔ قحطی سیب‌زمینی در ایرلند که ناشی از یک بیماری گیاهی مهلک بود و منجر به مرگ یک میلیون نفر و آوارگی ۱٫۵ میلیون نفر دیگر شد علم گیاه‌پزشکی بیش از پیش محبوب گشت و دانشمندان زیادی در جهان در این رشته کار کردند.

کارشناسان این رشته در ایران در وزارت جهاد کشاورزی تحت نظر سازمان حفظ نباتات مشغول به کار می‌باشند.

مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مراکز پژوهشی در کشور به‌طور تخصصی در زمینه شاخه‌های مختلف گیاه‌پزشکی شامل حشره‌شناسی،

قارچ‌شناسی، ویروس‌شناسی، باکتری‌شناسی، نشانه‌شناسی، جانورشناسی، بیماری‌شناسی، علف‌های هرز و آفت‌کش‌ها فعالیت می‌نماید.

گیاه‌پزشکی در کارشناسی ارشد به دو رشته حشره‌شناسی و بیماری‌شناسی تقسیم می‌شود. رشته حشره‌شناسی بسیار گسترده‌تر است چرا که بیشترین جمعیت جانداران را حشرات دارند.

علم گیاه پزشکی در زمینهٔ علومی مانند زیست‌فناوری پزشکی و علوم یاخته‌ای نیز فعالیت دارد. برای مثال تولید انسولین در درختان به به‌کارگیریِ باکتری مولد غده در درختان نشان از کاربرد این علم در زمینه بیوتکنولوژی می‌باشد.

همچنین مطالعه قارچ‌ها از جمله قارچ‌های فرصت‌طلب که در جانوران و گیاهان ایجاد بیماری می‌کند.

نشان از اهمیت این دانش دارد. اکنون در ایران پروفسور غلامحسین شهیدی به واسطه خدماتی که در زمینه پیشبرد این علم در ایران انجام داده به عنوان چهره مطرح این علم شناخته می‌شود.

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم

پوسیدگی ریشه

پوسیدگی ریشه را هم در گیاهان خانگی و هم در گیاهان بیرونی مانند درختان دیده می‌شود.

اگر چه در گیاهان خانگی همه‌گیرتر است.

از آن جایی که ریشه گیاهان زیر خاک می‌باشند، معمولاً دیدنی نیستند، از این رو نشانه‌های پوسیدگی ریشه اغلب فقط در صورت پیشرفت بیماری و مشاهده نتایج آن در بخش هوایی گیاه مشهود است.

ریشهٔ گیاهان به تأثیر پوسیدگی ریشه ممکن است از حالت سفت و رنگِ سفید به حالت نرم و رنگِ سیاه یا قهوه‌ای تبدیل شود.

ریشه‌های مبتلا نیز ممکن است هنگام لمس از گیاه کنده شود.

برگهای گیاهان آسیب‌دیده نیز ممکن است پژمرده شده، کوچک شده یا تغییر رنگ دهند.

گیاهان مبتلا نیز ممکن است به دلیل رشد ضعیف، کمتر رشده کرده و کوتاه‌تر بمانند، یا دچار زغالک شده یا سبب شود که از تنه درختان شیره خارج شود.

پوسیدگی دیرپای ریشه ممکن است به مرگ گیاه بینجامد.

در موارد شدیدتر، گیاهانی با ریشه پوسیده ممکن است ظرف ۱۰ روز از بین بروند. اگر چه می‌توان پوسیدگی ریشه را درمان کرد ولی معمولاً می‌تواند برای گیاه کشنده باشند. یک گیاه مبتلا معمولاً زنده نخواهد ماند، اما ممکن است بتوان آنها را گیاه‌افزایی کرد.

دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم

[caption id="attachment_4612" align="aligncenter" width="446"]دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم             دانلود جزوه بیماری شناسی گیاهی | 20 میشم[/caption]

دلایل

پوسیدگی ریشه در درجه اول ناشی از زهکشی بدِ خاک و رطوبت بیش از اندازه در ریشه است که به دلیل آبیاری بیش از اندازه صورت می‌گیرد.

قرار گرفتن طولانی در معرض آب اضافی باعث غرقاب‌شدن ریشه شده که در هوادهی ریشه‌ها تداخل ایجاد می‌کند و منجر به کمبود اکسیژن و پوسیدگی می‌شود.

کاشت در خاک متراکم که امکان اکسیژن‌دهی را فراهم نکند نیز می‌تواند به پوسیدگی ریشه بینجامد.

پوسیدگی می‌تواند از ریشه‌های آسیب‌دیده به ریشه‌های دیگر منتقل شود. نور و کود زیاد یا ناکافی نیز می‌تواند احتمال پوسیدگی ریشه گیاه را افزایش دهد.

فراتر از غرقاب ریشه که گفته شد، بسیاری از موارد پوسیدگی ریشه با عوامل بیماری‌زا مانند تیره آب‌کپک به نام گیاه‌کش می‌شود.

خصوصاً گونه P. cinnamomi. سایر عوامل بیماری‌زای مسئول معمول شامل پیتیوم، ریزوکتونیا و فوزاریوم هستند.

هاگ‌های عامل پوسیدگی ریشه به آلودگی گیاهان دیگر نیز می‌انجامد اما تا زمانی که ریشه فرصت خشک شدن را داشته و رطوبت کافی وجود نداشته باشد پوسیدگی نمی‌تواند حفظ شود.

هاگ‌ها هوا برد هستند یعنی در هوا زنده می‌ماند، ولی افزون بر آن توسط حشرات و بندپایان دیگر نیز در خاک حمل می‌شوند.

محیطِ مرطوب خاکِ غرقاب‌شده باعث رشد این قارچ‌ها می‌شود و به آنها امکان ایجاد عوامل بیماری‌زا را می‌دهد. خاک باغ اغلب حاوی هاگ‌های بیماری‌زا است بنابراین توصیه نمی‌شود که برای نگهداری گیاهان خانگی به کار برده شوند.

دیگر دلایل پوسیدگی ریشه عبارتند از:

  • آرمیلاریا که باعث بیماری پوسیدگی ریشه می‌شود.
  • فیتوفثورا کاکتوروم
  • پوسیدگی ریشه تگزاس
  • رزلینا نکاتریکس
  • سیتینسترما گلاکتینم

 

 

لینک دانلود 

 

 


تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی

بررسی تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی تیرعمیق بتن مسلح دارای بازشو تقویت شده با FRP توسط نرم افزار اجزاء محدود

چکیده

در این مطالعه به ارزیابی و مقایسه تحلیل غیرخطی و عددی تیرهای عمیق بتن مسلح دارای بازشو بدون مقاوم سازی با تیرهای عمیق بتنی دارای بازشو مقاوم شده با ورق هایFRP  و تیرهای عمیق بتن مسلح بدون بازشو توسط نرم افزار اجزاء محدود Abaqus پرداخته شده است. با استفاده از روش اجزاء محدود غیر خطی، 9 نمونه تیر عمیق با تکیه گاه های ساده تحت بار متمرکز مدل سازی و میزان اثر بخشی ورق های FRP بر مقاومت نهایی تیرهای عمیق بتن مسلح دارای بازشو مورد مطالعه قرار گرفته است . به این منظور از یک نمونه تیر عمیق بتن مسلح بدون بازشو به عنوان تیر شاهد و 4 تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو (دایره ای و مربعی) بدون تقویت و 4 نمونه تیر عمیق بتن مسلح دارای بازشو (دایره ای و مربعی) تقویت شده با ورقه های FRP استفاده شده است. 

تقویت توسط ورقه های FRP، دورتادور بازشوها، در بالا بردن ظرفیت تیرهای عمیق بتن مسلح  بسیار موثر بوده است. مدل سازی اجزاء محدود نمونه ها با استفاده از نرم افزار اجزاء محدودAbaqus  انجام شده است.

کلید واژه ها: تیر عمیق، بتن مسلح، بازشو، اجزاء محدود، FRP، تحلیل غیرخطی.

 

 

[caption id="attachment_6490" align="aligncenter" width="825"]پایان نامه مهندسی عمران سازه | تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی                                                           پایان نامه مهندسی عمران سازه | تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی[/caption]

 

 

 

فصل دوم تیر عمیق بتن مسلح

 

  • مقدمه

تیرهای عمیق ازجمله اعضای سازه های بتنی هستند که در ساختمان های بلند، دیوارهای مخازن سیلوهای مستطیلی، دیافراگم کف، دیوارهای برشی، دال ها، سکوهای دریایی، سدها، پل ها و  غیره کاربرد دارند.

 

  • بتن

مشخصات بتن بسته به مواد مورد استفاده در ساخت بتن، روش ساخت و نحوه محصور ساختن آن متفاوت است. این نکته بسیار مهم است که بدانیم بتن ماده ای غیر الاستیک، غیرخطی و غیر همگن است که مشخصات نسبتاً یکتواختی دارد و برای طراحی بتن باید این مشخصات به طور کامل شناخته شود، که در ذیل به معرفی آنها پرداخته می شود.

 

 

[caption id="attachment_6491" align="aligncenter" width="755"]پایان نامه مهندسی عمران سازه | تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی                                                         پایان نامه مهندسی عمران سازه | تحلیل غیرخطی و مدل سازی عددی[/caption]

2-2-1-         رفتار فشاری بتن

رفتار و عملکرد یک سازه به نمودار تنش ـ کرنش موادی که سازه از آن ساخته شده است وابستگی دارد. از آنجا که بتن معمولاً در فشار مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل مقاومت فشاری آن اهمیت زیادی دارد. بنابراین معمولا وقتی از مقاومت بتن صحبت می شود، منظور مقاومت فشاری تک محوره ی 28 روزه ی بتن می باشد.

منحنی نوعی تنش ـ کرنش بتن تحت فشار تک محوره در شکل (2-1) نشان داده شده است. در این شکل مشاهده می شود که تغییر شکل بتن تحت تنش فشاری تک محوره به صورت غیر خطی است؛ به صورتی که هرچه بتن تحت تنش فشاری بالاتری قرار گیرد، رفتار غیرخطی آن بیشتر آشکار می گردد. رفتار غیرخطی بتن تحت تنش های فشاری ناشی از تشکیل تدریجی ریز ترک ها[1] در آن است؛ به طوری که هرچه تنش افزایش یابد، مقدار ریز ترک ها نیز افزایش خواهد یافت [6].

کرنش نظیر تنش حداکثر  که با  نمایش داده می شود، برای بتن های با مقاومت پایین تا بتن های با مقاومت بالا ممکن است در محدوده 0015/0 تا 003/0 متغیر باشد اگرچه مقدار  برای بتن های با مقاومت معمولی حدود 002/0 در نظر گرفته می شود. کرنش نهایی نظیر شکست فشاری بتن که با  نمایش داده می شود، برای انواع بتن بیشتر از 003/0 خواهد بود شایان ذکر است با افزایش مقاومت فشاری بتن، کرنش نهایی شکست کاهش یافته و به عبارت دیگر، رفتار بتن تحت فشار تردتر می شود .

 

 لینک دانلود 

 


پایان نامه تاثیر فضای مجازی بر روابط درون خانواده

پایان نامه تاثیر فضای مجازی بر روابط درون خانواده

۱-۱- بیان مسئله

گسترش فن­آوری و ورود انواع وسایل ارتباط جمعی در میان خانواده­ها، ارزش­های اجتماعی آنان را تحت تأثیر قرار داده و موجب تغییراتی در رفتار و گفتمان افرادخانواده شده است؛ از جمله مهم­ترین این فن­آوری­ها دسترسی آسان به اینترنت است که علاوه بر داشتن نقاط قوت، از ضعف­هایی نیز برخوردار است.  خانواده، خشت بنای جامعه، کانون اصلی حفظ سنت­ها، هنجارها و ارزش­های اجتماعی است؛ همچنین، شالوده استوار پیوندهای اجتماعی، روابط خویشاوندی و کانونی برای بروز و ظهور عواطف انسانی به شمار می­رود. امروزه در فن­آوری اطلاعات و ارتباطات، انقاب شگرفی به وجود آمده است. جان فیدر این انقاب را در جهان و در زندگی انسان­های روی کره زمین مؤثر می­داند که مبتنی بر رایانه و دارای آثار گسترده اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است؛ یعنی از سویی طلاعات را به کالای تجاری و سودآور بدل کرده که مالکیت آن باعث قدرت می­شود و از سوی دیگر در شخصیت و هویت انسان­ها آثار ماندگاری  بر جای می­گذارد (یانگ[1]، ۲۰۱۱).

از جمله مسائلی که در انسجام خانواده مورد بررسی قرار می­گیرد، پایداری، روابط صمیمی افراد با یکدیگر، با اعضای خانواده و ارتباط داشتن با آنان است. امروزه مسائل بسیاری با توجه به رشد فناوری، خانواده­ها را تحت تأثیر قرار داده است، وسایل ارتباطی نوین که با هجوم بی­امان در خانه­ها راه یافته است، فاصله قابل توجهی بین افراد بوجود آورده است.این فاصله و شکاف با دورساختن اعضای خانواده موجب کاهش انسجام در روابط خانواده شده است.



نظم و انسجام در خانواده

پایان نامه تاثیر فضای مجازی بر روابط درون خانواده

با تغییر بافت خانواده از شیوه سنتی به مدرن و تبدیل خانواده ­های گسترده به هسته­ای، وجود فناوری­های جدید،سبک و سیاق زندگی افراد نیز تغییر اساسی پیدا کرده است. نظم و انسجام در خانواده دچار شتابزدگی­های زندگی ماشینی شده است و افراد به دلیل مشغله­ های زیاد، فرصت کافی برای یکدیگر ندارند و با هجوم زندگی آپارتمانی و مدرنیزه در شهرها، فرصتی برای گذران اوقات فراغت نمانده است، از این رو بهترین وسیله برای سرگرمی استفاده از فضای مجازی شده است و این فضا بیش از آن که یک شبکه ارتباطی باشند و میزان ارتباط با افراد دیگر را افزایش دهد، بر فردگرایی و انزواطلبی افراد تأثیرگذار بوده­اند، فردگرایی در درون خانواده در حال شکل­گیری و خانواده اولین واحد اجتماعی است (آیمن، ۲۰۱۷).

بر طبق «نظریه‌ی کنش متقابل نمادین» بلومر این که انسان‌ها براساس معنایی که به هرگونه روالی نسبت می‌دهند، دست به عمل می‌زنند چارچوبی از روابط متقابل میان افراد در کنش به فضای مجازی در روابط افراد خانواده است. در این مرحله روالی که فرد طی می‌کند بستگی به تفسیری خواهد داشت که او از موقعیت فضای مجازی دارد. اگر وجود فضای مجازی را بیهوده و برای روابط خانوادگی خود خطرناک بداند، احتمالاً تصمیم می‌گیرد خود را به مخاطره نیندازد و به سراغ آن نرود. اما تفسیر کاملاً متفاوت از موقعیت فضای مجازی و نفی عمل آگاهانه آن به لحاظ اخلاقی منجر به تسری دادن رفتارهای مجازی به جای واقعیت های درون خانوادگی می­شود.


اما از آنجا که معانی در خلال کنش متقابل اجتماعی با دیگران تکوین می‌یابند. بنابراین، کسی روابط درون خانوادگی را قربانی فضای مجازی می­کند، از جانب کسی که مشوق چنین رفتارهایی‌اند، مورد تاکید  به شمار می‌آید، در حالی که کسی که تلاش ارتباطات مجازی را بیهوده بداند، از جانب کسانی که چنین اعمالی را بی احتیاطی می‌دانند، فردی حسابگر و عاقل تلقی می‌شود. براساس این کنش­ها، افراد هر چه را که دیگر اعضای خانواده  می‌گویند خود به خود نمی‌پذیرند. آنان به ارزیابی مجدد دانسته‌ها و تجربیات خود در فضای مجازی ادامه می‌دهند و از این طریق می‌توانند دریافت‌های خود را از رویدادها بازسازی کنند و روال «طبیعی» کنش خانوادگی خود را شانسی تعیین کنند.



پایان نامه تاثیر فضای مجازی بر روابط درون خانواده

اما بر اساس نظریات گافمن کنش­های خانوادگی افراد در ارتباط با فضای مجازی،­ انسان‌ها را به بازیگرانی تبدیل می­کند که در محیط‌های اجتماعی با استفاده از لوازم صحنه (آرایش صحنه) و برای جلب رضایت مخاطبان خود، به ایفای نقش  مجازی می‌پردازند. به تعبیر گافمن، «فردی که به ایفای نقش در فضای مجازی می‌پردازد، به طور ضمنی از بینندگان می‌خواهد تا بازی او را، که مقابل آنها اجرا شده است، جدی بگیرند.


از بینندگان خواسته شده است که باور کنند شخصیتی را که در فضای مجازی پیش رو دارند، فاقد همان ویژگی‌هایی است  که نشان می‌دهد و نقشی را که اجرا می‌کند تأثیراتی را خواهد داشت که در فضای مجازی فاقد آن است، و به طور کلی، همه چیز همان طور که ظاهراً باید باشند، نیست. کاربرد این مفاهیم در زندگی کنونی و آتی و ارتباط این مفاهیم با زندگی مجازی بی شمار است. در همه‌ی موارد، بازیگر با اجرای نقش‌اش در جلوی صحنه می‌کوشد اجرای خوبی از خود نشان دهد. در پشت صحنه مجازی ممکن است رفتاری کاملاً متفاوت از فرد سربزند.

همچنین با توجه به نظریات مید تکوین ذهن مجازی و خود پرداخت، محصول طبیعی تعامل ارگانیسم فرد و محیط اجتماعی‌اش است. درون این ساختار زیستی - اجتماعی، شکاف میان تکانه‌های غریزی و عقل با بهره­گیری از زبان پر می‌شود. از نظر مید، انسان‌ها با دست یافتن به زبان است که از نقش‌های خود در زندگی آگاه می‌شوند. این نقش زبان در فضای مجازی، موجب پیدایش سردی تکوین اجتماعی در انسان می­گردد. همچنین هوش افراد در خانواده در فضای مجازی، باعث تکوین ارتباطات درون خانوادگی می­شود.


دانلود از اینجا



کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه | Pdf

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه

براســاس چشــمانــداز دهســاله تدویــنشــده، ظرفیــت تولــید صــنعت پتروشیمی در پایان سال 1393به 70میلیون تن و ارزش تولیدات آن بـه بیسـت میلـیارد دلار مـیرسـد و به اینترتیب سهم این صنعت در تولید ناخالص داخلی به 8/4درصد خواهد رسید. میزان سرمایهگذاری پـروژههای برنامهریزیشده جهت اجراء تا پایان برنامه پنجساله پنجم در صـنایع نفـت و گاز و پتروشیمی بالغ بر 100میلیارد دلار میباشد کـه سـهم پـروژههـای صنایع پتروشیمی از آن حدود 25میلیارد دلار اسـت، یعنـی شـرکت ملـی صنایع پتروشیمی در نظر دارد که طی 10 سـال آیـنده فـروش سالانه خود را از 9/1میلیارد دلار به بیش از 20 میلیارد دلار برساند.

 

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه

 

 

پرواضح است که بهبود چند درصدی در جهت تسریع اجرای پروژه ها و کـاهش هزیـنه هـای مصـرفشـده چه تبعات مثبتی را برای اقتصاد کشور بـهارمغـان خواهـد آورد. لـذا ارتقـاء تـوان کلـیهی دستاندرکاران اجرای پروژههای پتروشیمی باید مدنظر قرار گیرد. بـا امعـان نظـر بـه مـوارد بـالا، مرکز تحقیقات و توسعه مدیریت پـروژه بـا مأموریـت »تسـهیل و تسـریع بهـبود عملکـرد طراحی و اجـرای پـروژه های پتروشیمی در جهت تحقق اهداف پروژه ها و در چـارچوب هزینه، زمان و کیفیت بهینه« در شرکت مدیریت توسعه صـنایع پتروشـمی ) (PIDMCoشـکل گرفـته و حرکت خود را آغاز نموده است.

 

کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه

[caption id="attachment_6385" align="aligncenter" width="728"]کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه                                                     کتاب راهنمای پیکره ی دانش مدیریت پروژه[/caption]

مرکـز تحقـیقات و توسعهی مدیریت پروژه به این نتیجه رسیده است که ارتقـاء ظرفیـتهـای مدیریـت پـروژه بـدون انجـام پـروژههـای پژوهشـی و زیرسـاختی، توسـعهی استانداردها، فرهنگسازی، ترویج و آموزش مدیریت پـروژه میسـر نخواهـد گـردید. در همیـن راسـتا در زمیـنهی تـرویج دانش مدیریـت پـروژه اولیـن کـتاب اسـتاندارد عملی انجمن مدیریت پروژه برای سـاختارهای شکسـت کـار را بـهوسـیله کارشناسـان مرکز ترجمه و بهچاپ رسـانید و اکنون مرکز بسیار مسرور است که دو کتاب حاضر را که ترجمه و متن اصلی آزمون حرفهای مدیریت پروژه )® (PMPدر قالب کتاب چاپشده ...

 

 

لینک دانلود

 

 

 


مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی

مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی | 20 میشم

شرح مختصر : 

1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی بیان میکند حسابداری صنعتی شاخه ای از علم و فن حسابداری است که وظیفه جمع آوری اطلاعات مربوط به عوامل هزینه و محاسبه بهای تمام شده محصولات و خدمات را بر عهده داشته .برای ادامه مطلب با بیست میشم همراه باشید.

و با تجزیه و تحلیل گزارشها و بررسی در 1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی راههای تولید روشهای تقلیل بهای تمام شده تولیدات را بیان می کند.

در واقع حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت می باشد تا مدیران را در برنامه ریزی، کنترل و نظارت و بررسی نتایج فعالیتها، یاری نماید.

مدیریت با استفاده از حسابداری صنعتی، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه می کند و کنترل خود را بر روی هزینه های مواد، دستمزد و سایر هزینه های تولید اعمال می کند.

مدیران اگر گزارشات دقیق و صحیحی از عوامل هزینه نداشته باشند در تصمیم گیری خود در جهت افزایش تولید یا سایر تصمیم گیریها و راه انجام تصمیمات خود با مشکل مواجه خواهند شد.

به عنوان مثال  در 1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی فرض کنید در صورتی که هدف تغییر نوع محصول تولید شده یا افزایش تولید باشد باید اطلاعات دقیقی از هزینه تولید وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم گرفت که اگر ماشین آلات جدید خریداری شوند مقرون به صرفه است و یا ماشین آلات تعویض شوند

و یا اینکه ماشین آلات اجاره گرفته شوند و یا بهتر است حقوق پرسنل افزایش داده شود و یا باید مقدار پرسنل را کاهش و یا افزایش داد.

و بسیاری از انواع تصمیمات مدیریت در موارد مشابه فوق الذکر مشروط بر اطلاعات حسابداری بهای تمام شده می باشد.

مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی | 20 میشم

فهرست :

منظور از حسابداری صنعتی ( بهای تمام شده ) چیست؟

اهمیت حسابداری بهای تمام شده برای چیست؟

وظایف حسابداری بهای تمام شده ( صنعتی ) چیست؟

کاربرد  حسابداری بهای تمام شده چیست؟

منظور از هزینه یابی و دایره هزینه یابی چیست؟

کالای در جریان ساخت چیست؟

منظور از تولید چیست؟

اجزاء و عوامل بهای تمام شده کدام است؟

بهای اولیه

بهای تبدیل

مقایسه جایگاه حسابداری مالی و حسابداری بهای تمام شده در مؤسسات تولیدی

فهرست حسابها در مؤسسات تولیدی و حسابداری صنعتی

ارتباط بین حسابهای مالی و حسابهای صنعتی

گزارشهای حسابداری صنعتی و روش تهیه آنها

گزارشهای درون سازمانی در مؤسسات تولیدی

هزینه یابی چیست و چند نوع می باشد

طبقه بندی هزینه ها چگونه است

وظیفه دایره برنامه ریزی تولید چیست؟

وظیفه دایره حسابداری حقوق و دستمزد چیست؟

منظور از شب کاری و نوبت کاری چیست

تعطیلات  و  مرخصیها

عیدی و پاداش

فوق العاده مأموریت

منظور از تسهیم مستقیم سربار در حسابداری صنعتی چیست؟

مراحل تسهیم ثانویه چگونه است

گروههای هزینه سربار در حسابداری صنعتی کدامند؟

منظور از اضافه یا کسر جذب سربار چیست

هزینه های سربار در حسابداری صنعتی و تولید

سربار پیش بینی شده چیست و جذب سربار یعنی چه ؟

روش هزینه یابی سفارش کار چگونه است؟

  روش حسابداری در هزینه یابی مرحله ای

منظور از معادل آحاد تکمیل شده چیست ؟

جریان گردش محصول در مؤسسات تولیدی چگونه می باشد

گردش موازی محصول یعنی چه ؟

فوق العاده نوبت کاری چیست و چگونه محاسبه می شود

ثبت عیدی و پاداش در حسابداری مؤسسات تولیدی چگونه می باشد

منظور از کسورات چیست

منظور از کسر توافقی چیست

ضایعات چیست و انواع آن کدام است؟

وظیفه انبار چیست و چگونه عمل می کند

حد تجدید سفارش مواد و کالا یعنی چه

روش ثبت و حسابداری مواد مصرفی

برگشت مواد از خط تولید به انبار چگونه در حسابها ثبت می شود

  ارزیابی موجودی مواد و روشهای قیمت گذاری مواد صادره از انبار

[caption id="attachment_2639" align="alignnone" width="835"]مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی | 20 میشم                               مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی | 20 میشم[/caption]

 

اهمیت حسابداری بهای تمام شده برای چیست؟

1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی بیان میکند در واقع حسابداری صنعتی یا حسابداری بهای تمام شده یک ابزار بسیار مهم در اختیار مدیریت می باشد تا مدیران را در برنامه ریزی، کنترل و نظارت و بررسی نتایج فعالیتها، یاری نماید.

مدیریت با استفاده از حسابداری صنعتی، بهای تمام شده تولیدات را محاسبه می کند و کنترل خود را بر روی هزینه های مواد، دستمزد و سایر هزینه های تولید اعمال می کند.

مدیران اگر گزارشات دقیق و صحیحی از عوامل هزینه نداشته باشند در تصمیم گیری خود در جهت افزایش تولید یا سایر تصمیم گیریها و راه انجام تصمیمات خود با مشکل مواجه خواهند شد.

به عنوان مثال فرض کنید

در صورتی که هدف تغییر نوع محصول تولید شده یا افزایش تولید باشد باید اطلاعات دقیقی از هزینه تولید وجود داشته باشد تا بتوان تصمیم گرفت که اگر ماشین آلات جدید خریداری شوند مقرون به صرفه است و یا ماشین آلات تعویض شوند.

و یا اینکه ماشین آلات اجاره گرفته شوند و یا بهتر است حقوق پرسنل افزایش داده شود و یا باید مقدار پرسنل را کاهش و یا افزایش داد و بسیاری از انواع تصمیمات مدیریت در موارد مشابه فوق الذکر مشروط بر اطلاعات حسابداری بهای تمام شده می باشد.

  فهرست حسابها در مؤسسات تولیدی و حسابداری صنعتی

با توجه به 1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی می دانید در مؤسسات تولیدی همچون سایر مؤسسات ( خدماتی و بازرگانی) به جهت گزارشگری، اطلاعات مالی باید جمع آوری، شناسایی و به منظور ثبت در دفاتر روزنامه، و انتقال به حسابهای دفتر کل کدگذاری شوند .

بنابراین لازم است فهرست مناسب حسابها تهیه شود و حسابها به شکلی کدگذاری شوند که جریان و ارتباط هزینه ها و مخارج را به طور مستقیم با افراد مسئول هزینه نشان دهد.

با در نظر داشتن موارد فوق الذکر در  1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی به طور معمول فهرست حسابها به دو قسمت کلی زیر تقسیم می گردد.

 

 

1- حسابهای ترازنامه ای یعنی در واقع دارائیها، بدهیها و سرمایه

2- حسابهای صورت حساب سود و زیان یعنی فروش، بهای تمام شده فروش رفته، سایر درآمدها و هزینه‎ها

ارتباط بین حسابهای مالی و حسابهای صنعتی

در فصول ابتدای 1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی به ارتباط واحد حسابداری مالی و واحد حسابداری صنعتی اشاره داشتیم حال بهتر است به موضوع کلی عمیق تر بپردازیم و ارتباط حسابهای مالی و حسابهای صنعتی را بررسی کنیم.

 

 

 

بطور کلی حسابهایی که در واقع نشان دهنده عملیات ساخت و تولیدی می باشند عبارتند از :

1- حساب کنترل مواد

2- حساب کنترل حقوق و دستمزد

3- حساب کنترل سربار کارخانه

4- حساب کالای در جریان ساخت

5- حساب کالای ساخته شده .

حسابهای فوق الذکر در 1دانلود مقاله مفاهیم تخصصی حسابداری صنعتی در واقع جریان هزینه ها را از اولین مرحله یعنی درخواست مواد خام تا زمان تعیین بهای تمام شده کالای فروش نشان می دهند.

 

 

لینک دانلود