news

news

news

news

کتاب تاریخ و تمدن اسلامی


کتاب تاریخ و تمدن اسلامی

 

 

 دانلود کتاب تاریخ و تمدن اسلامی تالیف دکتر ولایتی

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 7.5 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

دانلود قوی ترین جزوه قرابت معنایی کنکور | ویرایش 1401 = Pdf

 

فرهنگ و تمدن اسلام

دانلود کتاب تاریخ و تمدن اسلامی | 20 میشم بیان میدارد فرهنگ و تمدن اسلام مجموعه باورها و ارزشهای اسلامی و نمود آن در پیشرفت علم و هنر و ظهور نهادها‌ی اجتماعی و سیاسی در بین ملل و مردمی است که اسلام را به عنوان دین خود پذیرفتند.

فرهنگ اسلام توانست در طول چند قرن تمدنی عظیم و بی نظیر را در منطقه وسیعی از جهان به وجود آورد. مسلمانان از نیمه دوم قرن دوم هجری تا اواسط قرن هشتم (در حدود شش قرن) رهبری علمی جهان را در دست داشتند.

 

دانلود کتاب تاریخ و تمدن اسلامی

دانلود نشریه 1 | زلزله خیزی ایران (از سال 1900 تا سال 1969 )

 

دانلود نشریه 1 | زلزله خیزی ایران (از سال 1900 تا سال 1969 )

ایران به دلیل قرار گیری در کمربند لرزه­ خیز آلپ-هیمالیا و در محل تصادم ورقه­ های اوراسیا-عربستان، از نظر زمین­ شناسی فعال است. حدود ۸ درصد از زمین­ لرزه­ های دنیا و حدود ۱۷  درصد از زلزله ­های بزرگ دنیا در فلات ایران رخ می­دهد. حرکت همگرایی ورقه­ های زمین ­ساختی اوراسیا-عربستان سبب تغییر شکل فعال در ایران به عنوان یکی از لرزه­ خیزترین نواحی جهان شده است.

بخش اعظم فلات ایران از نظر زمین­ ساختی متاثر از تغییر شکل و کوتاه ­شدگی ناشی از برخورد جوان ورقه ­های قاره­ ای (عمدتاً در مرزهای سیاسی) است. در این میان تنها پهنه مکران در شمال دریای عمان (بقایای پوسته اقیانوسی تتیس) دارای شرایط زمین ساختی متفاوت از سایر بخش­ های بلوک ایران است.
 

 

کلیک کنید :

 

دانلود نشریه 1 | زلزله خیزی ایران (از سال 1900 تا سال 1969 )

 

 

 

 

دانلود نشریه 1

جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک

[caption id="attachment_9763" align="aligncenter" width="388"]جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک | 20 میشم          جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک | 20 میشم[/caption]

 

جزوه دستنویس مدیریت استراتژیک فناوری اطلاعات

برنامه ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات

شامل 15 صفحه PDF

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 19 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک | 20 میشم  

   جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک | 20 میشم

 

 

فناوری اطلاعات و مشکلات موجود

جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک | 20 میشم بیان دارد  در کنار موضوعاتی  نظیر جهانی شدن ، ادغام  شرکت ها در یکدیگر ، رقابت ها ، سرعت بالای چرخه ابداع و نوآوری ، لازم است  سازمان ها با جدیت بیشتری بر روی  مدل های کسب و کار خود تمرکز نمایند و  در صورت نیاز سریعا  به دنبال بازنگری اصولی آنها باشند.

بپذیریم میزان چالاکی یک سازمان ،توان تشخیص ضرورت تغییر ، سرعت العمل  در انجام  تغییرات یکی از قابلیت های طلائی هر بنگاه کسب و کار در عصر حاضر  است .

 

جزوه خلاصه مدیریت استراتژیک


کتاب اصول مهندسی پلیمریزاسیون

[caption id="attachment_9677" align="aligncenter" width="357"]کتاب اصول مهندسی پلیمریزاسیون| 20 میشم          کتاب اصول مهندسی پلیمریزاسیون| 20 میشم[/caption]

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 47 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

 

پلیمریزاسیون چیست؟

کتاب اصول مهندسی پلیمریزاسیون| 20 میشم بیان دارد زمانی که تعداد بسیار زیادی مولکول (مونومر) به یکدیگر متصل شوند، فرآورده خاص،‌ پلیمر نام دارد و به این فرآیند پلیمریزاسیون می‌گویند.

در حقیقت آخرین مرحله در ساخت پلیمرها، تبدیل مونومرها (تک‌پار) به زنجیره طویلی از پلیمر (بَسپار) است. به دلیل چینش مولکول‌ها در فرآیند پلیمریزاسیون (بَسپارش) و به تبع آن افزایش آنتروپی،‌ این فرآیند در ترمودینامیک محبوبیت خاصی دارد.

پیشرفت در فرآیندهای کاتالیستی سبب شده است تا کنترل بالایی بر ساختار و جرم مولکولی در فرآیند پلیمریزاسیون بدست آید.

پلیمریزاسیون را از دو منظر می‌توان بررسی کرد: طبیعت کاتالیزورهای استفاده شده و روشی که زنجیرهای پلیمری، محصول نهایی را شکل می‌دهند. پلیمریزاسیون در شرایط گاز، مایع، جامد و اخیرا در حالت کریستال مایع قابل انجام است.

پلیمری شدن در واکنش‌های متعددی اتفاق می‌افتد. به دلیل ماهیت گروه‌های عاملی واکنش‌دهنده‌ها و همچنین شکل مولکول‌ها، هرکدام از این فرآیندها با یکدیگر متفاوت هستند.

آلکن‌ها به سادگی در واکنش‌های رادیکالی به پلیمر تبدیل می‌شوند در حالیکه واکنش‌های شامل جایگزینی گروه‌های کربونیل، نیازمند فرآیندهای پیچیده‌تری هستند.

دو روش کلی در ساخت پلیمرها وجود دارد. روش اول شامل فعال‌سازی تعدادی مونومر و در نهایت تشکیل پلیمر است.

این روش با نام «رشد زنجیری» (Chain Growth) شناخته می‌شود.

در روش دوم، تمامی مونومرها فعال‌سازی خواهند شد که نتیجه آن تولید قطعات بزرگتری از پلیمر در محل واکنش است. این روش به نام «رشد تراکمی» (Step Growth) موسوم است.

 

 

کتاب اصول مهندسی پلیمریزاسیون

 


دانلود قوی ترین جزوه آزمایشگاه فیزیولوژی

آزمایشگاه فیزیولوژی

جزوه آزمایشگاه فیزیولوژی | 20 میشم بیان دارد  آزمایشگاه فیزولوژی با استفاده از منابع و فن آوری نوین، ابزار لازم برای مطالعه و تحقیق را برای اعضای هیئت علمی و دانشجویان علاقه مند فراهم می سازد.

تا به تولید و نشر علم بپردازند، همچنین با ارتقای مستمر کیفیت خدمات خود در مقابل فراگیران و مسئولین دانشگاه پاسخگو بوده و به تربیت دانشجویان کارشناسی ارشد فیزیولوژی و دکترای تخصصی پژوهشی و  دانشجویان کارشناسی ارشد نیز مشارکت  دارد.


دانلود قوی ترین جزوه آزمایشگاه فیزیولوژی