news

news

news

news

دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1


دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم

 

 

[caption id="attachment_4568" align="aligncenter" width="379"]دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم           دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم[/caption]

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 6.4 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم

 

فصل اوّل

  چیستی انسان

مباحث مطرح در این فصل
الف) ضرورت و منافع خود شناسی
ب) حقیقت انسان از دیدگاه قرآن
ج) ابعاد روح و روان انسان
د) بحران های فرا روی انسان
ه) نقش دین در رفع بحران های موجود پیش روی انسان

دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم بیان دارد همانطور که همه ما می‌دانیم، در هر چیزی، شناخت و معرفت مقدّم است، از این رو، خودشناسی یا «معرفت نفس» بر «خودسازی» مقدّم است.

منظور از خودشناسی این است که انسان به کاستی‏ها و ضعف‏ها و محدودیت هایش بنگرد تا از غرور و خود پسندی (که ریشه اکثر گناهان است) به دور ماند، انسان وقتی خود را شناخت، شوق تحصیل کمالات و تزکیه نفس در او جوانه می زند و می کوشد رذایل اخلاقی را از نفس خویش دور گرداند.

گاهی در روایات از شناخت خود به معرفت نفس یاد می‌شود.
خودشناسی به انسان می گوید "که هستی و چه هستی؛ چه استعداد‌ها و توانایی هایی داری؛ جایگاه او را در هستی و نسبتش را با مبدأ هستی (خداوند)معیّن می کند و او را آماده پیمودن راه خاک تا افلاک می کند.

بدیهی است که هرچه انسان در این راه کوشاتر باشد، رتبه و درجه‌اش (ایمان ) بلندتر خواهد بود. به طور مثال: انسانی که خود را نمی شناسد و از این معرفت غافل مانده، چون مسافری است که در بیابانی بیراه گم گشته است.

چنین کسی بعید است به مقصد برسد. هم چنین ممکن است چندین راه به سوی مقصد وجود داشته باشد که یکی کوتاه و دیگری بلند باشد.

هر چه آگاهی و معرفت انسان به خویش بیشتر باشد، به منزله آن است که در راهی کوتاه تر قرار گرفته باشد.

امیرمؤمنان می فرماید: "کسی که خود را نشناخته، هلاک خواهد شد".
بنا بر این خودشناسی راهی است برای یافتن اصلی که انسان از آن دور مانده و باز جستن روزگار وصل است.
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش                       باز جوید روزگار وصل خویش

مهمترین مسئله از مسائل مربوط به انسان، شناخت خود انسان است.

انسان قبل از شناخت جهان باید به شناخت دقیق از توانایی های خود بپردازد دعوت به شناخت انسان از توصیه های مهم پیامبران الهی، عارفان، عالمان اخلاق و فیلسوفان است.

 

 

دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم

راههای خود شناسی

طبق دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم انسان باید استعدادهای فطری درونی خود را کشف نموده و آنها را به کمال برساند.
انسان باید امیال نفسانی و شهوانی خویش را تعدیل نماید تا بدین وسیله به بزرگترین سعادت نایل شود.
اگر انسان از این امر غفلت بورزد و فقط به نیازهای مادی خود بپردازد گرفتار خسران می گردد و به مرتبه حیوانیت تنزل می یابد.

براساس دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1 | 20 میشم انسان اگر با تامل و تفکر، امکانات و استعدادهایی که برای رشد و تکامل در او آفریده شده است بشناسد بهتر مى‏تواند سرمایه های وجودی خودرا به کمال برساند. قرآن و روایات اسلامی انسان را به خودشناسی دعوت مى‏کنند.
قرآن می فرماید:
انسان باید بنگرد که از چه آفریده شده است. (طارق-5)
آیا انسان به یاد نمی آورد که ما او را آفریدیم و حال آنکه چیزی نبوده است؛ (مریم-67)
ای کسانی که ایمان آورده اید! به خود بپردازید....(مائده-105)
امام علی (ع) می فرماید:کسی که به خودشناسی دست یابد به بزرگترین سعادت و کامیابی رسیده است.
اینجا این اشتباه پیش نیاید که خودشناسی فقط مورد تاکید اسلام مى‏باشد چرا که در نظرات فیلسوفان و اندیشمندان غربی هم خودشناسی جایگاه بس بزرگ دارد.

بنا به نقل تاریخی بر در معبد دلفی دریکی از شهرهای یونان باستان برای کشف رموز خلقت و پیچیدگی های وجودانسان نوشته بودند که «خود را بشناس» در تاریخ فلسفه خودشناسی از نظریات اساسی سقراط حکیم بوده است.

ایمانوئل کانت فیلسوف بزرگ مغرب زمین میگوید: «انسان قبل از هر چیز باید به ارزیابی و شناخت دقیق توانایی خود بپردازد»
ضرورت خودشناسی
در خصوص رجحان و  ضرورت  خودشناسی به دلایل زیر مى‏توان اشاره نمود:
1- خودشناسی مقدمة کمال انسانی
خودشناسی نقطه آغاز شناخت سرمایه های وجودی انسان است. انسان می تواند از خود بپرسد:
آیا حد وجودی انسان در حد سایر حیوانات است یا قدرت تعالی و رشد پرواز کردن دارد؟
اگر قدرت پرواز کردن به عالم ملکوت را دارد تا چه حد می تواند پرواز کند؟
آیا انسان جز بدن مادی، حقیقت دیگری به نام روح هم دارد؟
اگر آدمی قبل از هر چیز خود را بشناسد بهتر مى‏تواند از سرمایه های وجودی خویش بهره ببرد و آنها را شکوفا سازد زیرا نقطه آغاز شناخت سرمایه های وجودی است پاسخ به پرسش هایی درمورد حد وجودی انسان و قدرت رشد و تعالی او مقدمه تکامل انسانی است.
2- خودشناسی پیش درآمد جهان شناسی
شناخت جهان پس از تعامل انسان با جهان خارج از خود است.
انسان باید ابتدا قوا و ابزار شناخت خود و گستره و مرزهای آن را بشناسد تا بعد به شناخت جهان دست یابد.
امیرالمومنین علی (ع) می فرمایند: «کسی که خود را نمی شناسد، چگونه غیر از خود را تواند شناخت؟»
3-    خودشناسی مقدمة خداشناسی
امیر مؤمنان علی (ع) می فرماید: هر کس خود را بشناسد، پروردگارش را می شناسد.
از آنجا که فطرت آدمی با معرفت خدا عجین است، دعوت به خود شناسی  در واقع دعوت به خداشناسی و ارتباط با اوست. بنابراین، خود شناسی، مقدمة محبت و معرفت به خداست.

 

دانلود کتاب اندیشه اسلامی 1

 


دانلود جزوه مهندسی خاک


و غیرکشاورزی خاک نیز می‎پردازند.

اکثر فرصت‌های شغلی در مهندسی خاک با تحقیق، جمع‌آوری اطلاعات، بررسی و تفسیر خاک سروکار دارند.

یکی از کاربردهای مهندسی خاک در تجزیه و تحلیل ساختار و ترکیبات خاک در سایت‌های ساخت‌وساز است. به کمک این علم می‌توان تشخیص داد که‌ آیا خاک مناسب ساخت‌وساز و بهره‌برداری است یا خیر.

متخصصان در حوزه مهندسی خاک می‌توانند در زمینه مشاوره با شرکت‌های فعال در محیط زیست و همکاری با نهادهای دولتی و شهری در پروژه‌های کشاورزی، محیط زیستی و اکولوژیکی مشغول به کار شوند

متخصص تالاب، متخصص آب‌شناسی، متخصص حفاظت از خاک، جنگلبان، متخصص تولید محصولات کشاورزی، متخصص خاک و تکنسین تحقیق از جمله فرصت‌های شغلی در رشته مهندسی خاک محسوب می‌شود.

دانلود جزوه مهندسی خاک

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

اهمیت رشته مهندسی خاک در مهندسی عمران

خاک ترکیبی از سنگ، مواد معدنی، آب و هواست. براساس میزان این ترکیبات خاک یک محل با محل دیگر متفاوت است. علاوه‌براین انواع مختلف خاک در ساخت‌وساز به شکل متفاوتی واکنش نشان می‌دهند و نوع خاک مصرفی در ساخت‌وساز تأثیر بسزایی روی طراحی و هزینه‌های ساختمان دارد.

در مهندسی خاک علاوه‌بر تجزیه‌وتحلیل میزان تراکم، رطوبت و محتوای خاک، ظرفیت آن نیز اندازه‌گیری می‌شود تا متخصصان اطمینان حاصل کنند که ساختمان روی خاک ثابت می‌مانند و از جای خود تکان نمی‌خورد.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

گرایش‌های مهندسی خاک

علوم خاک: این گرایش از مهندسی خاک به تولید محصولات کشاورزی و پرورش گیاهان پرداخته می‌شود. مدیریت، حفاظت و احیای خاک از تمرکزهای اصلی در این گرایش محسوب می‌شود. دروس این رشته شامل مدیریت خاک، آب یا منطقه، تولید و محافظت از محصولات کشاورزی، مدیریت و اقتصاد مزرعه، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتری می‌شود.

مدیریت منابع و محیط زیست: در گرایش مدیریت منابع و محیط زیست مهندسی خاک تمرکز اصلی روی مدیریت منابع طبیعی و محیط زیست است. مدیریت زیست محیطی، برنامه‌ریزی شهری و دفع زباله از جمله فرصت‌های شغلی در این گرایش هستند.

مفاهیم اقتصادی و اجتماعی و جنبه‌های تکنولوژی مدیریت منابع در این دوره تحصیلی گنجانده شده است. دروس این دوره شامل خاک، آب، حیات وحش، اقتصاد، اکولوژی، زیست‌شناسی گیاهی، تولید محصولات کشاورزی، زمین‌شناسی، منابع اقلیمی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر می‌‌شود.

علوم آب و خاک: این گرایش مخصوص دانشجویان مهندسی خاک است که به حرفه مدیریت یا کیفیت‌سنجی آب علاقه دارند. مهندسی خاک و آب، اکولوژی، تولید و حفاظت از محصولات کشاورزی، ریاضی، آمار و علوم کامپیوتری از جمله دروس موردنیاز در این رشته هستند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

مهندسی خاک در چه دانشگاه‌هایی ارائه می‌شود؟

دانشگاه لینکن در نیوزلند، دانشگاه وسترن استرالیا، دانشگاه ویرجینیا تک در آمریکا دانشگاه ماسی در نیوزلند، دانشگاه بنگور در انگلستان دانشگاه کوئینزلند در استرالیا، دانشگاه آبردین در انگلستان،

دانشگاه تگزاس تک در آمریکا، دانشگاه وایومینگ در آمریکا، دانشگاه ادینبورگ در انگلستان، دانشگاه تنسی در آمریکا، دانشگاه پوترا مالزی، دانشگاه بریتیش کلمبیا در کانادا، دانشگاه ژجیانگ در چین و دانشگاه وریج بروکسل در بلژیک از جمله دانشگاه‌هایی هستند که دوره‌های تحصیلی مهندسی خاک را در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری به دانشجویان ارائه می‌دهند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

[caption id="attachment_3532" align="aligncenter" width="463"]دانلود 1 جزوه مهندسی خاک                         دانلود 1 جزوه مهندسی خاک[/caption]

 طول دوره تحصیل در رشته خاک شناسی

براساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی طول دوره کارشناسی رشته خاک شناسی چهارسال می باشد که دانشجویان بطور متوسط قادر خواهند بود این دوره را در مدت مذکور بگذرانند.

حداکثر طول زمان تحصیل در این دوره تا 6 سال نیز مجاز خواهد بود. هر سال تحصیلی شامل دو نیسمال بوده که هر نیسمال مشتمل بر 16 هفته کامل آموزشی خواهد بود. نظام آموزشی این دوره واحدی بوده و برای هر واحد درسی نظری در هر نیسمال 16 ساعت آموزش کلاسیک منظور خواهد گردید.

 

 

دانلود جزوه مهندسی خاک

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

تعداد واحدهای درسی رشته خاک شناسی

تعداد واحدهای درسی دوره کارشناسی خاک شناسی 135 واحد به شرح زیر می باشد.
-- دروس عمومی 20 واحد
-- دروس علوم پایه 29 واحد
-- دروس اصلی 30 واحد
-- دروس تخصصی الزامی 41 واحد
-- دروس گزینه انتخابی 15 واحد

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

صنعت و بازار کار رشته خاک شناسی

علاقه مندی به طبیعت و علوم وابسته به آن، شرط اصلی برای تحصیل در این رشته است؛ علاوه بر آن داوطلبان ورود به این رشته باید از توان و دانش بالا در زمینه های: شیمی، ریاضی، قدرت تجزیه و تحلیل کافی، پشتکار و دقت فراوان، و توان جسمی نیز برخوردار باشند.

شایان ذکر است که علاوه بر کارهای آزمایشگاهی، بخشی از فعالیتها به صورت عملیات صحرایی خواهد بود، بنابراین فعالیت نسبتاً زیادی را می طلبد.

فارغ التحصیلان کارشناسی این رشته می توانند در زمینه های: طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر طرحهای خاک شناسی به منظور بهره برداری صحیح از اراضی کشاورزی، حفاظت و اصلاح اراضی، مشاوره و کارشناسی به منظور برنامه ریزی طرحهای عمرانی در زمینه آب و خاک و کشاورزی فعالیت کنند.

همچنین در بخشهای: آب و فاضلاب، حفظ محیط زیست، مرتع، آبخیزداری و آبخوان داری، کویر و بیابان زدایی، ارائه برنامه های ترویجی در اداره های کشاورزی و در مراکز تحقیقاتی مرتبط با آب و خاک کشاورزی و آموزشکده ها و دانشکده های کشاورزی و نیز آزمایشگاههای بخش خصوصی و هنرستانهای کشاورزی می توانند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

شرایط استخدام خاک شناس و بازار کار آن

همچون بسیاری از دیگر فارغ التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی (گرایش های مختلف) شما می توانید در سازمان ها و شرکت های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی همچون شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور، شهرداری ها، وزارت جهاد کشاورزی و سایر سازمان ها و شرکت های مرتبط مشغول به کار شوید.

در صورت استخدام در یک سازمان دولتی نیز با کسب تجربه بیشتر به سمت های مدیریتی و نظارتی در این بخش می توانید دست یابید.

استخدام خاک شناس بیشتر در مراکز آموزشی (هنرستان های کشاورزی، دانشکده های کشاورزی، آموزشکده های کشاورزی، مراکز آموزش کشاورزی و…) مراکز پژوهشی،

شامل مؤسسه تحقیقات خاک و آب و کشور و بخشهای وابسته به آن در مراکز استانها، سایر ادارات دولتی و نیمه دولتی (سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کل کشور و ادارات منابع طبیعی استان ها،

سازمان بوستان ها و فضای سبز استان ها و شهرستان ها، سازمان حفاظت محیط زیست و اداره های کل آن در استان ها و…) بخش غیردولتی شامل آزمایشگاه های خصوصی تست خاک و شرکت های تولید و توزیع کود شیمیایی و گیاهی و … می باشد.

بدیهی است در هر حال دانش‌آموختگان کارآفرین و خلاق خاک شناسی باید در پی آفرینش فرصت های کاری نو برای خود و دیگران باشند و با توجه به بازار کار نامساعد این رشته،

به جای چشم داشتن به آگهی استخدامی سازمان ها و شرکت های بزرگ و کوچکی، با مطالعه و بررسی روش های جدید تولید و  ایجاد خاک های خاصلخیز در دنیا و تولید گیاهان مختلف به دنبال نوآوری و ایجاد مشاغل جدید باشند.

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

[caption id="attachment_3533" align="aligncenter" width="505"]دانلود 1 جزوه مهندسی خاک                            دانلود 1 جزوه مهندسی خاک[/caption]

برخی از مشکلات شاغلین این حوزه 

  • بسیار محدود بودن فرصت های اشتغال در برخی گرایش ها به خصوص در بخش دولتی
  • دولتی بودن اکثر بخش های حوزه کشاورزی و عدم فراهم سازی زمینه برای ورود گسترده بخش خصوصی

دانلود 1 جزوه مهندسی خاک

وضعیت استخدام  مهندس کشاورزی در تمامی گرایش ها در برخی از کشورهای جهان

آمریکا- پیش بینی می شود میزان استخدام مهندسان کشاورزی رشد ۹ درصدی خواهد داشت. در حالی که متوسط رشد همه مشاغل ۱۴ درصد خواهد بود.

استرالیا - در ۵ سال گذشته میزان استخدام مهندسان کشاورزی  رشد منفی ۱.۴ درصدی داشته و رشد متوسط در آینده برای آن پیش بینی می شود.

 

 

دانلود جزوه مهندسی خاک

 


دانلود جزوه مهندسی نرم افزار


دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

[caption id="attachment_3756" align="aligncenter" width="575"]دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم                             دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم[/caption]

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 3.5 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

 

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

مهندسی نرم افزار چیست؟

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم بیان میدارد برای درک بهتر از معانی عباراتی چون مهندسی نرم افزار بهتر است از هم تفکیک شوند. این اصطلاح از دو کلمه نرم افزار و مهندسی ساخته شده است:

  • نرم افزار چیزی بیش از کدهای اجرایی یک برنامه نیست. به طور کامل‌تر نرم افزار به مجموعه‌ای از کدهای برنامه نویسی اجرایی به همراه کتابخانه‌های مرتبط و اسناد مخصوص آن گفته می‌شود.
  • از طرف دیگر مهندسی به همه موضوعات در مورد نحوه تولید محصولات، با استفاده از اصول و روش‌های علمی تعریف شده گفته می‌شود.

موسسه استاندارد IEEE مهندسی نرم افزار را استفاده از یک روش منظم و قابل اندازه گیری برای توسعه، بهره برداری و نگهداری نرم افزار تعریف می‌کند.

 

 

جزوه مهندسی نرم افزار

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

مزایای مهندسی نرم افزار

بزرگترین مزیت مهندسی نرم‌افزار ایجاد یک مسیر ایمن برای طراحی و ارائه یک نرم افزار کامل، کاربردی و بدون مشکل است.

مهندسی نرم افزار در کنار ارائه‌ی مدل‌ها و راه‌حل‌های مختلف روش‌هایی را جهت سهولت نگهداری، تعمیر و توسعه آن ارائه می‌دهد. علاوه بر این در کنار مزایای ذکر شده مزایای فوق العاده دیگری را به همراه می‌آورد که در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پیچیدگی را کاهش می‌دهد
نرم افزارهای بزرگ همیشه پیچیده و دشوار هستند. مهندسی نرم افزار برای کاهش پیچیدگی هر پروژه یک راه حل عالی دارد. مهندسی نرم افزار مشکلات بزرگ را به چندین مشکل کوچک تقسیم می کند تا به راحتی شروع به حل هر یک از مشکلات کوچک کنید. تمام این مشکلات کوچک به طور مستقل از یکدیگر حل می شوند.

به حداقل رساندن هزینه نرم افزار
برخی از نرم افزارها به سخت افزار زیادی احتیاج دارند و این هزینه‌ی کاربران نهایی را برای بهره بردن از آن‌‌ها افزایش می‌دهد.

یا الگوریتم‌های نادرست استفاده شده در آن‌ها سبب می‌شود نیروی انسانی زیادی برای توسعه نرم افزار جهت تولید میلیون‌ها خط کد به کار گرفته شود.

اما در مهندسی نرم افزار، برنامه نویسان همه چیز را برنامه ریزی می‌کنند و تمام موارد اضافی را که لازم نیست، کاهش می‌دهند و کدها را به صورت کاملا بهینه سازی شده به اتمام می‌رسانند.

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

همچنین اشتباهات حاصل از خطاها زمان و هزینه زیادی را در پی خواهد داشت که هزینه تولید را افزایش خواهد داد. اما به دلیل کاهش خطا و ارائه راه‌حل‌های علمی،

هر نرم افزاری که از روش مهندسی نرم افزار استفاده می‌کند، هزینه کمتری را به افراد مرتبط با نرم افزار تحمیل می‌کند.

کاهش زمان
هر چیزی که طبق برنامه ساخته نشده باشد، همیشه وقت را تلف می‌کند. اگر در حال تهیه نرم افزارهای بزرگ هستید بالطبع برای به دست آوردن کد اجرایی نهایی، نیاز به برنامه نویسی هزاران خط کد خواهید داشت.

این فرآیند از شروع پروژه تا رسیدن به کد نهایی بسیار وقت گیر است و اگر به خوبی مدیریت نشود می‌تواند زمان زیادی را به خود صرف کند. بنابراین اگر شما نرم افزار خود را مطابق رویکرد مهندسی نرم افزار تهیه کنید، میزان زیادی از این هدر رفت زمان را کاهش خواهید داد.

انجام راحت‌تر پروژه‌های بزرگ
پروژه های بزرگ چند روزه ساخته نمی‌شوند و به صبر، برنامه ریزی و مدیریت زیادی احتیاج دارند. مهندسی نرم افزار به جهت برنامه ریزی،

جهت دهی به کارها، بخش بندی، تقسیم کار و آزمایش و نگهداری را در ارائه نرم‌افزارها سبب مجزا شدن بخش‌های مختلف و اجرای همروند آن‌ها می‌شود. بنابراین برای مدیریت پروژه‌های بزرگ شرکت‌های نرم افزاری باید به رویکرد مهندسی نرم افزار روی بیاورند.

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

نرم افزار قابل اعتماد
نرم افزار باید قابل اعتماد باشد، به این معنی که اگر مهندسین نرم افزار آن را به شما تحویل داده‌اند،

باید حداقل برای مدت زمان مشخص به درستی کار کند. و اگر اشکالی در نرم افزار وجود دارد، شرکت مهندسی مسئولیت حل همه این اشکالات را بر عهده دارد. از آنجا که در مهندسی نرم افزار، روش‌های آزمایش و نگهداری ارائه شده است، بنابراین هیچ نگرانی از قابلیت اطمینان بودن نرم افزارها وجود ندارد.

اثربخشی
اثربخشی نشان می‌دهد که تا چه میزان از نتایج مورد نظر مشتری حاصل شده‌ است. اگر کارها مطابق با استانداردها انجام شده باشد، اثربخشی به وجود می‌آید. استانداردهای نرم افزاری تمرکز بزرگ شرکت‌ها برای اثربخشی بیشتر نرم افزار هستند. بنابراین نرم افزار با کمک این مباحث کاربردی عملکرد موثرتری خواهد داشت.

 

جزوه مهندسی نرم افزار

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار | 20 میشم

 

از لینک پایین

دانلود جزوه مهندسی نرم افزار

 


جزوه انتقال حرارت هسته ای


دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

جزوه انتقال حرارت هسته ای

 

[caption id="attachment_3735" align="aligncenter" width="616"]دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم                              دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم[/caption]

 

 

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 2.3 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت بیست میشم تهیه بفرمائید.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

انرژی هسته‌ای چیست؟

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم بیان میکند اگر در گذشته بحران غذا و یا بحران آب آشامیدنی حیات بشر را به خطر می‌انداخت، امروزه کارشناسان بر این اعتقادند که بحران‌آینده که حیات بشریت را تهدید می‌کند، بحران انرژی است

حیات بشر امروزی به طور مستقیم و غیرمستقیم به‌منابع مختلف انرژی مانند نفت و گاز و زغال سنگ و ... وابسته است و تصور زندگی بدون دسترسی به این منابع، دشوار و حتی غیرممکن است.

از طرفی، گذشت سریع زمان، این زنگ خطر را بلندتر و واضح تر به گوش می‌رساند که منابع انرژی تجدیدناپذیر در حال پایان است، بنابر این ضرورت کشف و استفاده از منابع انرژی نو بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

انرژی هسته‌ای از جمله مطمئن‌ترین و پاک‌ترین انرژی‌هایی است که می‌تواند کمبود و حتی خلاء انرژی‌های فسیلی را جبران کند.

جمهوری اسلامی ایران نیز با درک ضرورت استفاده از این انرژی مدرن، در جهت دستیابی به آن برای تولید برق کوششی بی‌وقفه و خستگی ناپذیر را آغاز کرده است.

 

برای تولیدبرق، روش‌های مختلفی وجود دارد که ازآن جمله می‌توان نیروگاه‌های آبی، بادی، خورشیدی، جزر و مد، ژئوترمال ( زمین گرمایی ) حرارتی و هسته‌ای را نام برد.

در نیروگاه حرارتی از سوزاندن منابع اولیه انرژی مانند زغال سنگ،نفت یا گاز، حرارت تولید می‌شود و حرارت تولید شده در دیگ بخار، آب را تبخیر می‌کند. بخارحاصله بعد از به چرخش در آوردن توربین در چکالنده، به آب تبدیل می‌شود و دوباره به دیگ بخار بر می‌گردد. چرخش توربین منجر به‌چرخش محور مولد برق شده و نیروی برق تولید می‌شود.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

چگونگی تولید برق در نیروگاه هسته‌ای

در نیروگاه‌های هسته‌ای پس از شکاف هسته، انرژی هسته‌ای به صورت حرارت آزاد می‌شود. از حرارت حاصله همانند نیروگاه‌های حرارتی می‌توان برای تولید برق استفاده کرد.

یک نیروگاه هسته‌ای در اصل مانند یک نیروگاه فسیلی (حرارتی) کارمی‌کند، با این تفاوت که در نیروگاه اتمی، حرارت از سوزاندن زغال سنگ، نفت و یا گاز ایجاد نمی‌شود، بلکه از راه شکاف هسته اتم تولید می‌شود.

جریان آب، این حرارت را به مولد بخار که درآن آب به‌بخار تبدیل می‌شود، از مدار اول منتقل می‌کند و بخار حاصله، توربین و در نتیجه مولد برق را به گردش در می‌آورد و سپس در چگالنده به آب تبدیل می‌شود.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

این آب در مدار دوم دوباره به مولد بخار برگردانده می‌شود و حرارت پس داده شده ، هنگام تبدیل بخار به آب در چگالنده، به وسیله آب خنک‌کننده در مدار سوم جذب و خارج می‌شود.

نیروگاه‌های اتمی انواع مختلفی دارند. یکی از پیشرفته‌ترین آنها نیروگاه اتمی با راکتور آب تحت فشار است.

برق تولیدشده در نیروگاه اتمی پس از افزایش ولتاژ، درترانس‌های افزاینده، توسط خطوط انتقال فشار قوی به محل‌های مصرف منتقل می‌شود، در آنجا به وسیله ترانس‌های کاهنده، ولتاژ تا حد لازم کاهش می‌یابد و در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.این افزایش و کاهش ولتاژ به علت کم کردن تلفات در خطوط انتقال برق است.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

نیروگاه هسته‌ای و شیرین‌سازی آب شور

نیروگاه اتمی علاوه بر تولید برق ، فواید و کاربردهای دیگری نیز دارد که از جمله شیرین‌سازی آب شور دریا است. می توان به هر واحد نیروگاه اتمی هزار مگاواتی، یک واحد شیرین‌سازی آب شور به ظرفیت ‪ ۱۰۰‬هزار متر مکعب در روز متصل کرد و آب شور از دریا به وسیله پمپ به واحد شیرین-سازی آب شور هدایت کرد.

در این واحد، از حرارت تولید شده به وسیله راکتور برای تقطیر کردن آب استفاده می‌شود. آب تقطیرشده پس از طی مراحلی به‌آب آشامیدنی تبدیل می‌شود.

مایعات زاید دوباره به دریا برگردانده شده، آب آشامیدنی وارد شبکه توزیع می‌شود. آب شیرین حاصله برای مصارف کشاورزی، شهری و صنعتی قابل استفاده است.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

 

[caption id="attachment_3736" align="aligncenter" width="494"]دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم             دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم[/caption]

اورانیوم و نقش آن در نیروگاه هسته‌ای

هسته اتم از ذراتی به نام "پروتون" و "نوترون" تشکیل شده است. پروتون بارالکتریکی مثبت دارد و مقدار آن برابر با بار منفی الکترون است در حالی که نوترون دارای بار الکترویکی نیست و به عبارت دیگر خنثی است.

پروتون‌ها و نوترون‌ها به وسیله نوعی انرژی اتصالی درکنار هم قرار گرفته، انرژی آزادشده به صورت حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اورانیوم نیز ازعناصر سنگین به‌شمار می‌رود و دارای انرژی اتصالی بسیار زیادی است. مقدار انرژی آزاد شده هنگام شکافت هسته اورانیوم بسیار زیاد است و به این منظور، از اورانیوم برای سوخت راکتور اتمی استفاده می‌شود.

برای مقایسه، مقدار انرژی اورانیوم موجود درراکتور نیروگاه اتمی بوشهر (‪ ۸۰‬تن) برابر است با مقدار انرژی موجود در ‪ ۱۷‬میلیون بشکه نفت خام.

در مقیاس کوچک، انرژی حاصل از سوزاندن یک قرص سوخت ‪ ۱۲‬گرمی اورانیوم معادل انرژی حاصل از سوختن یک تن زغال سنگ، دو ونیم تن چوب و ‪ ۱۷‬هزار فوت مکعب گاز طبیعی است.

دانلود جزوه انتقال حرارت هسته ای | 20 میشم

در نیروگاه اتمی بوشهر، تعداد ‪ ۱۶۳‬مجتمع سوخت داخل محفظه تحت فشار راکتور قرار داده می‌شود که هسته مرکزی راکتور را تشکیل می‌دهد و حرارت ایجاد شده در نتیجه شکافت هسته، آب را به بخار تبدیل می‌کند و بخار حاصله توربین را به حرکت در می‌آورد و توربین مولد را می‌چرخاند و نیروی برق تولید می‌شود.

در اورانیوم که سوخت نیروگاه اتمی است، انرژی به صورت مهار شده وجود دارد. این انرژی پس از شکافت هسته آزاد شده، به شکل انرژی حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سووال برای برخی مطرح می‌شود که چگونه می‌توان یک هسته اتم را که بسیار کوچک تر از یک دانه شن است، شکافت؟

نوترون قادر به برخورد مستقیم با هسته اتم است و پس از جذب شدن به وسیله هسته اتم، آن را به دو قسمت تقسیم می‌کند. پاره‌های حاصل ازشکافت، با انرژی زیاد جدا شده،در نتیجه انرژی حرارتی آزاد می‌شود.

همچنین با شکافت هسته، حدود سه نوترون آزاد می‌شود که هر کدام می‌تواند هسته دیگری را بشکافند.

با ازدیاد نوترون، هسته‌های بیشتری شکافته شده، نوترون‌های بیشتری آزاد می‌شوند و در نتیجه، واکنش زنجیره‌ای آغاز می‌شود. هرچه‌تعداد هسته‌ای شکافته شده بیشتر باشد، به همان نسبت حرارت بیشتری آزاد می‌شود.

از حرارت تولید شده می‌توان برای تولید بخار و درنتیجه گردش توربین‌ها استفاده کرد.هنگام بهره برداری از یک نیروگاه اتمی، پسمان‌های پرتوزا به صورت گاز مایع و جامد به وجود می‌آیند.

 

 

دانلود از لینک پایین

جزوه انتقال حرارت هسته ای

 

 


نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

[caption id="attachment_7354" align="aligncenter" width="589"]نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان                         نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان[/caption]

 

مقدمه :

پژوهش وکنجکاوی از تمایلات طبیعی بشر است ومیل به شناخت وارضاء آن حس موجب دست یافتن به مجهولات زیادی شده است. لذا پیشرفتهای چشمگیری درکلیه زمینه های علمی فعلی حاصل این حس سیری ناپذیر کسانی است که زندگی خود را وقف جامعه بشری کرده ومی کند. توسعه وپیشرفت کشورهای غربی حاصل میزان اهمیتی است که این کشورها به تحقیق وپژوهش قائل هستند. در این دیار روح علمی همان شناختن ودر یافتن عمیق روشها وشیوه هایی بوده است که بشر برای پیش بردن علم بکار بسته است. این امر نه تنها از نادانی وسرگردانیهای آنها کاسته بلکه موجب شده است که در برآورد حوادث دقیق تر و مسئدل‌تر ودر انجام امور مجهز تر ودر یافتن مواد جدید با کیفیت بهتر موفق‌تر باشند. واما نقص عمده در کشورهای نو‌خاسته ، بی خبری از شیوه های شناختن ودانستن است. توجه سطحی به مسائل وبرداشت عامیانه از آنها بدون آشنایی به مبانی علمی راههای صحیح ، در این کشورها موجب ضلالت وگمراهی شده است. واین کشورها را در دور وتسلسل نادانی گرفتار نموده است.

 

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

 

 

مشکلات عمده مدارس

تحقیق حاضر بدین علت صورت گرفته است تا یکی از مشکلات عمده مدارس را که همچنان حل ناشده باقی مانده است بررسی نموده ودر صورت امکان روزنه ای را در راه گشایش آن پیدا نماید. عنوان این پژوهش عبارتست از : « بررسی نظر مدیران مدارس شهر کرج «ناحیه 3» در مورد میزان همکاری والدین با مدارس در حل مشکلات تربیتی یا اخلاقی دانش آموزان » . وهمانطور که از عنوان این تحقیق استنباط می شود درصدد آنیم که علاوه بر انجام یک تکلیف دانشگاهی حداقل در دوران خدمت خود در نهاد مقدس آموزش وپرورش از نتایج آن در چگونگی راه حل مشکلات دانش‌آموزان سود جسته ودرنتیجه آنچنانکه شایسته فرزندان این مرزوبوم باشد اداء وظیفه نمائیم زیرا جامعه کنونی ما بدلیل خصومتهای غربی ونادانیهای عده زیادی از مسلمانان در خارج وداخل کشور ونیز مشکلات اقتصادی دچار مسائل ومشکلات زیادی از جنبه های تربیتی واخلاقی شده است. که اگر بزدوی در این مورد راه چاره ای را نجوئیم متحمل بهای گزافی خواهیم شد.

 

 

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

 

 

وهمانطور که می دانیم مدرسه به عنوان سازمانی که مسئولیت تربیت فرزندان جامعه را بر عهده دارد باید با روشنگری وروشن بینی علل وراههای حل مشکلات را شناسایی وبا انها به نحو تخصصی برخورد نماید. پس قبل از هر چیز عنایت کارگزاران ومسئولین آموزش وپرورش ونیز دولت جمهوری اسلامی ایران را در جهت تامین هزینه های این تحقیقات طلب می کند. زیرا مبارزه دشمن همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مبارزه فرهنگی است. اگر ما در جنگ تحمیلی در مصرف سرمایه های کشور جهت حفظ کیان اسلام خود هیچ دریغی نداشتیم چرا امروز در شبیخون فرهنگی که از جنگ رو در رو بسیار خطرناکتر است از خرج کمترین سرمایه ها مضیقه کنیم؟ چرا ادارات آموزش وپرورش ما هیچگونه تحقیقی را در راه شناسایی مشکلات دانش آموزان انجام نداده است؟ چرا مسئولین تعلیم وتربیت هنوز نتوانسته‌اند همکاری جدی والدین را دررفع مشکلات تربیتی واخلاقی دانش آموزان ومدرسه جلب نمایند.

 

نتایج آنی وکوتاه مدت سرمایه گذاریها

به نظر حقیر بزرگترین مانع در این راه این است که جامعه ما به نتایج آنی وکوتاه مدت سرمایه گذاریها توجه دارد وهنوز پی به ارزش واهمیت سرمایه گذاری در آموزش وپرورش که ریشه ای و اساسی است نبوده است . چنانکه کمینیوس یکی از بزرگان تعلیم و تربیت مورد سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می گوید : اگر قرار باشد یک سکه طلا برای شهر سازی ، تأسیسات نظامی، تهیه اسلحه ، مهمات وغیره خرج شود چرا نباید صد سکه برای آموزش وپرورش اطفال هزینه گردد.

دراین پژوهش تاثیر همکاری والدین ونیز تاثیر کلاسهای آموزش خانواده در میزان همکاری آنان با مدارس موردنظر است و بررسی بیشتر در موردلزوم تشکیل کلاسهای آموزش خانواده وآشنا نمودن والدین به شیوه های تربیت فرزندان ودر نتیجه ایجاد هماهنگی بیشتر بین دو نهاد خانواده ومدرسه می باشد.

در تحقیقاتیکه به عناوین مختلف در رابطه با ایجاد اعتماد به نفس در کودکانی که والدین آنان بیشتر با مؤسسات آموزش وپرورش در تماس بوده اند. ومیزان موفقیت آنان حتی در کودکانی که از نظر هوشی ضعیف بوده اند وتحقیقات بزرگانی چون فروبل واینکه کودک در یک محیط غنی وسرشار می تواند علایق خود را از طریق تجربه آموزی وفعالیت شخصی رشد دهد. مشوقی بود که ما را به این تحقیق وا داشت.

 

نقش والدین و مدیران مدارس در کاهش مشکلات تربیتی دانش آموزان

 

 

منبع : گوگلویکی پدیا | بیست میشم

 

سلام مجدد خدمت شما سروران | سایت بیست میشم همیشه در کنار شما بوده و هست و از شما تقاضامندیم در صورت داشتن سوال و راهنمایی با ما در ارتباط باشید. ( واتس آپ : 09111482708 )

 

 

 

 

دانلود کنید