news

news

news

news

کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی

کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی | 20 میشم

کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی | 20 میشم

         

     کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی | 20 میشم

فایل مورد نظردر قالب pdf  با حجم 3.73 مگابایت می باشد. دوستان گرامی و دانشجویان ارجمند و عزیز در صورت تمایل می توانید این فایل بسیار با ارزش را به صورت مستقیم از سایت تهیه بفرمائید.

دیکشنری جامعه شناسی

کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی

نویسنده : ریچارد شفر

بازگزدان : حسین شیران

فرهنگ فشرده جامعه شناسی Concise Dictionary of Sociology

کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی | 20 میشم بیان دارد مهمترین رسالت یک ترجمه، بی گمان، انتقال تمام و کمال مفاهیم از یک زبان به زبانی دیگر است؛

این رسالت زمانی دشوارتر می شود که سعی شود انتقال مفاهیم، کم و بیش با همان کلماتی صورت بگیرد که در زبان اصلی بکار رفته است؛ و این دشواری، دو چندان می شود آنگاه که متن اصلی هم، بعنوان ملاک و معیار کار، پیش چشم خوانندگان گذاشته شود.
در ترجمۀ این فرهنگ، به تحقیق، کار تا این «دشواری دوچندان» پیش آمده است چرا که از همان اوّل، بنا بر این بوده است که تنها به «انتقال مفاهیم» اکتفا نشود.

بلکه با آوردن متن اصلی و ترجمۀ متناظر آن، زمینه ای فراهم شود تا حداقل در قالب این اثر، خوانندگان در کنار آموختنِ مفاهیم اصلی و واژه های پرکاربردِ جامعه شناسی، بنوعی به «تمرین استفاده از متون اصلی» و «تمرین زبان عمومی و تخصّصی» و حتّی «تمرین ترجمه» نیز بپردازند.

علاوه بر اینها، تلفّظ (آمریکایی) واژه ها هم در این فرهنگ گنجانده شده است تا در کنار پرداختن به متن و مفهوم و محتوا، با ارائۀ تلفّظ صحیح واژه ها، به فرم و صورت کار هم توّجهی شده باشد.

 

 

لینک دانلود :

 

کتاب فرهنگ فشرده جامعه شناسی 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.